Spośród firm związanych z płatnościami najwięcej obserwujących na Twitterze ma profil polskiego oddziału Visy a najaktywniejszy jest Mastercard
Wczoraj na Cashless mogliście przeczytać raport na temat aktywności na Twitterze banków z Polski. Okazuje się, że już kilkanaście z nich komunikuje się z klientami za pośrednictwem tego serwisu społecznościowego, a niektóre radzą sobie całkiem dobrze. Raport znajdziecie tutaj. Dziś postanowiłem sprawdzić, jak jest z obecnością na Twitterze wśród firm płatniczych.
Przeczytajcie także: Prawie milion Polaków bankuje w stylu mobile only
Udało mi się znaleźć pięć podmiotów, które można zakwalifikować do branży płatniczej, a które prowadzą swoje profile na Twitterze. Są to Mastercard, Visa, Blik, PayU oraz Blue Media. Jak widzicie, w porównaniu z bankami reprezentacja jest dość skromna. Skromna jest także aktywność oraz popularność części z tych firm, ale po kolei.
Otóż najwięcej obserwujących ma profil Visy – ponad 16,6 tys. To wynik bardzo dobry, bo nawet profile najlepszych banków nie mają tylu czytelników. Przypomnę, że bankowego lidera pod tym względem, czyli BZ WBK, obserwuje 15,5 tys. użytkowników Twittera. Natomiast wśród firm płatniczych na drugim miejscu pod względem popularności jest profil Mastercarda, który ma ponad 3 tys. fanów. Na kolejnych pozycjach uplasowały się strony Blika, PayU oraz spółki Blue Media.
Przeczytajcie także: Najwięksi wydawcy kart kredytowych w Polsce
Spośród firm płatniczych najczęściej ćwierka Mastercard. W I kw. bieżącego roku umieścił na Twitterze ok. 260 informacji. Druga pod tym względem była firma PayU, która opublikowała 188 tweetów. Na trzecim miejscu znalazła się Visa a na kolejnych Blue Media i Blik. Ten ostatni w okresie od stycznia do marca opublikował tylko dziewięć tweetów. Profil Blue Media był niewiele aktywniejszy – znalazło się na nim 14 nowych informacji.
Jak zauważycie, treści umieszczane przez przedstawicieli branży płatniczej na Twitterze kierowane są przede wszystkim do konsumentów, czyli końcowych użytkowników oferowanych przez te podmioty produktów lub usług. To inaczej niż w przypadku banków, których część za pomocą Twittera komunikuje się raczej ze specjalistami niż konsumentami. A poniżej szczegółowe statystyki dotyczące branży płatniczej na Twitterze.