Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Nowości od Samsunga. Debiut S8 i S8+ to także powiew świeżości w płatnościach

Premiera nowego, flagowego smartfona marki Samsung może sugerować, że od biometrii ciężko już będzie uciec zarówno użytkownikom urządzeń mobilnych jak i klientom instytucji finansowych

Kilka godzin temu Samsung ogłosił, że jeszcze w tym roku nastąpi integracja Samsung Pay oraz Visa Checkout. Właściciele smartfonów tej marki będą mogli płacić online w e-sklepach jednym kliknięciem, autoryzując transakcję odciskiem palca. O ile powiązanie portfela cyfrowego z Samsung Pay nie jest specjalną nowością (Mastercard anonsował dostępność swojego Masterpassa w Android Pay i Samsung Pay już jesienią ubiegłego roku), o tyle na uwagę zasługuje wygodny sposób potwierdzenia transakcji.

Przeczytajcie także: Getin wdroży płatności od Google'a

Użytkownik kupując coś w sieci, na ekranie smartfona lub komputera zobaczy przycisk Samsung Pay/Visa Checkout. Wystarczy, że wybierze tę formę płatności, przyłoży palec do czytnika linii papilarnych na smartfonie i gotowe. Zresztą wygląda na to, że biometria zagości w rozwiązaniach płatniczych już na dobre, dzięki wczorajszej premierze smartfonów S8 i S8+. Nie licząc Note 7, który wycofano z rynku, Samsung po raz pierwszy zastosował w urządzeniu mobilnym aż trzy zabezpieczenia biometryczne: skanery tęczówki oka i linii papilarnych oraz rozpoznawanie twarzy.

Przeczytajcie także: Alior stawia na biometrię głosu i twarzy

To otwiera drogę do szerokiego wykorzystania oferowanego przez Mastercarda instrumentu Mastercard Indentity Check, eliminującego konieczność zapamiętywania jakichkolwiek haseł, i płacenia np. za pomocą "Selfie Pay". Rozwiązanie od Mastercarda jest już dostępnie w szesnastu krajach świata.

Miło jest o tych nowościach pisać, a jeszcze milej byłoby jednak z nich korzystać. O ile Masterpass jest już dostępny w Polsce a Visa Checkout będzie za chwilę, o tyle Samsung Pay nie i nic nie wskazuje, by się to miało zmienić. Przynajmniej konkurencja Samsunga nie każe nam czekać i coraz większa liczba banków oferuje Android Pay. Coraz popularniejsze są też mobilne płatności HCE.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies