Robert Łaniewski, prezes Fundacji Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego, polemizuje z artykułem w serwisie cashless.pl
Kilka dni temu w serwisie Cashless mogliście przeczytać mój tekst na temat nowej inicjatywy Fundacji Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego. FROB na swojej stronie opublikowała ofertę obsługi terminali płatniczych kilku zajmujących się tym firm – agentów rozliczeniowych. Tekst możecie znaleźć tutaj.
Przeczytaj także: Cywińska: innowacja zaczyna się na etapie obserwacji klientów
Robert Łaniewski, prezes FROB, nie zgadza się z niektórymi tezami mojego tekstu. A że mamy ambicję, by Cashless był nie tylko serwisem informacyjnym, ale również stał się forum wymiany różnych poglądów na temat technologii, kart czy obrotu bezgotówkowego, zamieszczamy polemikę prezesa FROB.
Przeczytaj także: Nawrat: żaden bank nie jest odporny na atak hakerski
Robert Łaniewski napisał:
Kierowana przeze mnie fundacja rozpoczęła publikowanie ofert agentów rozliczeniowych wyłącznie w celu ich przybliżenia akceptantom – chcieliśmy umożliwić porównanie ofert w jednym miejscu. Jednocześnie mamy świadomość, że nie ma czegoś takiego, jak standardowa oferta agenta rozliczeniowego – zbyt wiele elementów wpływa na wysokość ceny za usługi.
Dlatego w zbudowanej ankiecie najwięcej uwagi przywiązaliśmy do informacji o kompleksowości oferty, uważając, że dla akceptantów będzie to bardziej przydatne. A zatem to, jakie usługi świadczą poszczególni agenci. Ceny za usługi były dodatkową informacją, którą agenci mogli się z fundacją podzielić.
Intencją fundacji nie było lustrowanie agentów, a jedynie zbudowanie platformy grupującej oferty agentów rozliczeniowych, którzy zdecydują się przesłać do nas odpowiedź. Opublikowaliśmy informacje bez jakiejkolwiek ingerencji w ich treść oraz bez jakiejkolwiek oceny z naszej strony – tę pozostawiliśmy akceptantom.
Przy tej okazji słowa uznania i podziękowania należą się tym agentom, którzy udostępnili nam informacje. Liczymy na to, że w kolejnej edycji ankiety (wrzesień 2015) dołączą do nich również pozostali.
Naszym zdaniem tytułem zdecydowanie bardziej odpowiadającym intencjom fundacji byłoby: „Fundacja pomaga akceptantom poznać oferty agentów rozliczeniowych” – chociaż być może taki tytuł cieszyłby się mniejszym zainteresowaniem internautów.
Serdecznie pozdrawiam
Robert Łaniewski
Prezes Fundacji Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego