Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Łaniewski: nie chcemy lustrować agentów

Robert Łaniewski, prezes Fundacji Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego, polemizuje z artykułem w serwisie cashless.pl

Kilka dni temu w serwisie Cashless mogliście przeczytać mój tekst na temat nowej inicjatywy Fundacji Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego. FROB na swojej stronie opublikowała ofertę obsługi terminali płatniczych kilku zajmujących się tym firm – agentów rozliczeniowych. Tekst możecie znaleźć tutaj.

Przeczytaj także: Cywińska: innowacja zaczyna się na etapie obserwacji klientów

Robert Łaniewski, prezes FROB, nie zgadza się z niektórymi tezami mojego tekstu. A że mamy ambicję, by Cashless był nie tylko serwisem informacyjnym, ale również stał się forum wymiany różnych poglądów na temat technologii, kart czy obrotu bezgotówkowego, zamieszczamy polemikę prezesa FROB.

Przeczytaj także: Nawrat: żaden bank nie jest odporny na atak hakerski

Robert Łaniewski napisał:

Kierowana przeze mnie fundacja rozpoczęła publikowanie ofert agentów rozliczeniowych wyłącznie w celu ich przybliżenia akceptantom – chcieliśmy umożliwić porównanie ofert w jednym miejscu. Jednocześnie mamy świadomość, że nie ma czegoś takiego, jak standardowa oferta agenta rozliczeniowego – zbyt wiele elementów wpływa na wysokość ceny za usługi.

Dlatego w zbudowanej ankiecie najwięcej uwagi przywiązaliśmy do informacji o kompleksowości oferty, uważając, że dla akceptantów będzie to bardziej przydatne. A zatem to, jakie usługi świadczą poszczególni agenci. Ceny za usługi były dodatkową informacją, którą agenci mogli się z fundacją podzielić.

Intencją fundacji nie było lustrowanie agentów, a jedynie zbudowanie platformy grupującej oferty agentów rozliczeniowych, którzy zdecydują się przesłać do nas odpowiedź. Opublikowaliśmy informacje bez jakiejkolwiek ingerencji w ich treść oraz bez jakiejkolwiek oceny z naszej strony – tę pozostawiliśmy akceptantom.

Przy tej okazji słowa uznania i podziękowania należą się tym agentom, którzy udostępnili nam informacje. Liczymy na to, że w kolejnej edycji ankiety (wrzesień 2015) dołączą do nich również pozostali.

Naszym zdaniem tytułem zdecydowanie bardziej odpowiadającym intencjom fundacji byłoby: „Fundacja pomaga akceptantom poznać oferty agentów rozliczeniowych” – chociaż być może taki tytuł cieszyłby się mniejszym zainteresowaniem internautów.

Serdecznie pozdrawiam
Robert Łaniewski
Prezes Fundacji Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego

KATEGORIA
LUDZIE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies