Kampania ma uświadomić istnienie programu, w ramach którego przedsiębiorcy mogą otrzymać terminal płatniczy na rok za darmo
Fundacja Polska Bezgotówkowa poinformowała o uruchomieniu ogólnopolskiej kampanii marketingowej, której celem jest promocja programu rozwoju sieci akceptacji kart w Polsce. Kampania będzie prowadzona w telewizji, radio, prasie oraz wspierana będzie działaniami w internecie. Fundacja liczy, że dzięki kampanii zbuduje świadomość funkcjonowania programu, w ramach którego przedsiębiorcy mogą korzystać z terminali płatniczych przez rok bezpłatnie.
Bohaterem kampanii, a więc m.in. spotów telewizyjnych, jest pan Adam z rodziną, który podczas zakupów w piekarni oraz wizyty u dentysty korzysta z płatności bezgotówkowych. Widziałem już te reklamy i mi się podobają – są naprawdę zabawne. Wy możecie obejrzeć je tutaj. Ciekawe czy odniosą pozytywny skutek a więc czy dotrą z informacją o bezpłatnych terminalach do przedsiębiorców opierających się jeszcze obrotowi bezgotówkowemu. Fundacja chwali się, że jej kampania jest pierwszą zakrojoną na tak szeroką skalę akcją promującą płatności bezgotówkowe wśród przedsiębiorców.
Równolegle Polska Bezgotówkowa będzie prowadziła kampanię w internecie. Celem tych działań jest skierowanie jak największej liczby przedsiębiorców na strony agentów rozliczeniowych oraz banków, którzy biorą udział w jej programie i oferują bezpłatne terminale. To na stronach tych podmiotów można wypełnić odpowiedni formularz oraz zawrzeć umowę o terminal.
Program rozwoju sieci akceptacji płatności bezgotówkowych, prowadzony przez fundację, umożliwia małym i średnim firmom bezpłatną instalację terminali płatniczych oraz darmowe korzystanie z nich przez rok. Warunkiem jest nieakceptowanie kart przez ostatnie 12 miesięcy. W projekcie bierze udział kilkunastu najważniejszych na polskim rynku operatorów terminali płatniczych, w tym m.in. First Data Polcard, Elavon, IT Card i eService.