Podobne rozwiązanie, ułatwiające zakupy internetowe, estoński fintech oferuje już na rodzimym rynku
Estoński fintech płatniczy Montonio, który od kilku lat działa także na polskim rynku, zapowiedział wdrożenie nowej usługi, ułatwiającej realizację zakupów internetowych. Dzięki niej podczas płatności kupujący będzie mógł jednocześnie wybrać preferowany sposób dostawy produktów. Skróci się w ten sposób ścieżka zakupowa, a sklep nie będzie musiał podpisywać oddzielnej umowy z firmą kurierską.
Andrzej Bagiński, country manager Montonio w Polsce, powiedział w rozmowie z serwisem cashless.pl, że liczy na to, iż nowe rozwiązanie pojawi się w ofercie kierowanej przez niego firmy w naszym kraju jeszcze w tym roku. – Aktualnie prowadzimy rozmowy z najważniejszymi firmami kurierskimi i operatorami automatów paczkowych na temat warunków współpracy – powiedział Andrzej Bagiński.
Dążenie do uproszczenia procesu zakupowego w sklepach internetowych to obecnie jeden z najważniejszych trendów rządzących rozwojem branży e-commerce nie tylko w Polsce. Najlepszym przykładem usługi, która wpisuje się w ten trend, może być Furgonetka Koszyk czy InPost Pay.
Montonio to wywodzący się z Estonii fintech płatniczy, działający także na Litwie i Łotwie, a od niedawna w Polsce. Nasz kraj ma być przystankiem do dalszej ekspansji zagranicznej, obejmującej w pierwszej kolejności kraje Europy Środkowej i Wschodniej oraz Skandynawię. Obecnie trwa kolejna runda finansowania, a zdobyte w jej trakcie środki mają posłużyć Montonio właśnie wejściu na nowe rynki.
W Polsce spółka ma obecnie kilkuset klientów – głównie małych i średnich firm, w obsłudze których chce się specjalizować. W jaki sposób konkuruje z największymi operatorami płatności internetowych w Polsce, takimi jak Przelewy24 czy PayU?
– Duzi gracze oferują tym lepsze prowizje od płatności, im sklep realizuje wyższy obrót. Tymczasem małe sklepy czy też początkujące biznesy nie mogą się pochwalić dużymi obrotami. My proponujemy wszystkim klientom jedną równą stawkę, wynoszącą 0,79 proc. plus 10 groszy od transakcji. Uważamy, że jest to stawka atrakcyjniejsza niż u konkurencji i dostępna dla każdego, niezależnie od wielkości obrotów – mówi Andrzej Bagiński.
Country manager Montonio w Polsce uważa ponadto, że oferowane przez firmę usługi są lepsze od konkurencji pod względem tzw. user experience, a więc wygody korzystania przez kupującego. – Proponujemy klientom uproszczone płatności z wykorzystaniem Blika. Polega to na tym, że kupujący już na stronie koszyka może wprowadzić kod Blik, bez konieczności otwierania jakiejkolwiek innej strony. Wiemy, że konkurencja takie rozwiązanie również ma, ale oferuje je tylko największym klientom. U nas może to mieć każdy – uważa Andrzej Bagiński.
Montonio liczy też na poszerzenie bazy klientów dzięki płatnościom odroczonym, które wkrótce zaoferuje w swojej bramce płatniczej. Spółka nawiązała w tym obszarze współpracę z polskim fintechem PayPo.