Spośród firm płatniczych działających na polskim rynku najwięcej obserwujących ma profil warszawskiego oddziału Visy
19,3 tys., czyli o ponad 100 więcej niż w grudniu 2017 r. Tyle osób obserwowało na koniec marca profil Visy Polska. Dzięki temu Visa może chwalić się, że na Twitterze jest najpopularniejszą firmą z branży płatniczej działającą na polskim rynku.
Drugim pod względem popularności jest profil polskiego oddziału Mastercarda. Organizacja ma na Twitterze prawie 5,5 tys. obserwujących, a w okresie od stycznia do marca zaczęło ją śledzić ponad 400 nowych osób. To największy przyrost spośród wszystkich instytucji z branży płatniczej komunikujących się z otoczeniem za pomocą tweetów.
Jak widzicie, na kolejnych dwóch miejscach znajdują się firmy z rdzennie polskim rodowodem, czyli Blik oraz Jiffee. Pierwszy to system płatności mobilnych oferowany przez spółkę Polski Standard Płatności. Z kolei Jiffee to rozwiązanie płatnicze wdrażane przez warszawską spółkę Braintri. Oba profile zyskały w I kw. tego roku ponad 250 nowych obserwujących.
W rankingu popularności w minionym kwartale wielu zmian nie było. Wspomnieć trzeba jednak, że o jedną pozycję awansował KIR, który prześcignął profil Blue Media. Pojawiła się także nowa instytucja, czyli fundacja Polska Bezgotówkowa. Jeśli chodzi o aktywność, najwięcej tweetów w okresie od stycznia do marca zamieścił Mastercard. Na trzech profilach, a więc PayU, Blue Media i Planet Plus nie działo się kompletnie nic – nie zamieszczono na nich nawet jednej nowej informacji.