Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
To pewnie wpływ programu terminalizacji. Włoska firma wprowadza do Polski nową markę POS-ów

Spółka Argentea rozpoczęła sprzedaż terminali firmy Castles

Zakładam, że większość z Was dokonując transakcji kartą w sklepie albo na stacji benzynowej nieszczególnie zwraca uwagę na logotypy znajdujące się na terminalach płatniczych. Mimo to nazwy firm Ingenico i Verifone możecie znać, bo zdecydowana większość POS-ów funkcjonujących na polskim rynku wyprodukowana została właśnie przez te dwie firmy. Wkrótce sytuacja ta może się nieco zmienić. Taką nadzieję przynajmniej mają przedstawiciele włoskiej firmy Argentea, którzy na polskim rynku chcą sprzedawać terminale marki Castles.

Przeczytajcie także: Już 7 tys. firm w programie Polski Bezgotówkowej

Jak powiedzieli mi przedstawiciele spółki Argentea, których spotkałem dzisiaj podczas kongresu zorganizowanego przez Fundację Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego, oferują nie tylko urządzenia, ale zaawansowane oprogramowanie stanowiące wartość dodaną do terminali. Umożliwia ono sprzedaż doładowań np. telekomowych kart prepaid, podział rachunku w restauracji, czy przyjmowanie opłat za prąd, wodę czy gaz. Chcą konkurować z dostawcami obecnymi już na polskim rynku przede wszystkim jakością oferowanego przez siebie serwisu. A terminale Castles wyglądają na przykład tak:

Jak widzicie, urządzenia Castles przynajmniej z wyglądu nie odbiegają specjalnie od standardu, jaki wyznaczają Ingenico i Verifone. Natomiast w kuluarach kongresu mówi się, że pojawienie się na polskim rynku nowego producenta terminali o ile nie doprowadzi do wojny cenowej, to na pewno skutkować może spadkiem cen urządzeń. A to z kolei może ucieszyć agentów rozliczeniowych, czyli firmy obsługujące te urządzenia w sklepach i punktach usługowych.

Przeczytajcie także: Igoria i Billon chcą zrobić kartę na blockchainie

Wydaje się, że większa konkurencja na polskim rynku terminali płatniczych to efekt programu prowadzonego przez fundację Polska Bezgotówkowa. Przypomnę, że w jego ramach w ciągu trzech, czterech najbliższych lat nad Wisłą zainstalowanych ma być ponad pół miliona nowych terminali płatniczych. Projekt ten został już zauważony na świecie i zakładam, że jeszcze niejedna firma nieobecna dotąd w Polsce może zechcieć na nim zarobić.

Natomiast kongres zorganizowany przez FROB odbywa się już po raz szósty. Obrady trwają dziś i jutro. Serwis Cashless jest partnerem medialnym tego wydarzenia.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies