Visa+ pozwala na zlecanie przelewów na numer telefonu użytkownika
Biuro prasowe Visy w Polsce podało, że Nest jest pierwszym bankiem w naszym kraju, a drugim w regionie, który wdrożył usługę Visa+. To rozwiązanie umożliwiające przesyłanie pieniędzy pomiędzy użytkownikami kart bez konieczności podawania ich numeru albo numeru rachunku bankowego. Wystarczy numer komórki powiązanej z kartą.
Na razie Nest przeprowadził pierwszy etap wdrożenia, a więc umożliwił swoim klientom przyjmowanie przelewów w ramach Visa+. W tym celu klienci muszą za pośrednictwem swojej aplikacji bankowej powiązać kartę z numerem swojej komórki. Dzięki temu użytkownicy Visa+ z całego świata będą mogli szybko i bezpiecznie przesyłać pieniądze na rachunek powiązany z tą kartą, znając tylko numer telefonu odbiorcy.
– W Nest Bank zawsze szukamy rozwiązań, które ułatwiają życie naszym klientom. Visa+ to innowacyjna usługa, która upraszcza transfery pieniężne. Dzięki niej, zamiast wpisywania skomplikowanych danych, wystarczy numer telefonu odbiorcy, by szybko i bezpiecznie przesłać środki, nawet między różnymi bankami na świecie. To kolejny krok na drodze do bankowości bardziej intuicyjnej i prostszej w użytkowaniu – mówi Aneta Hofman, dyrektorka wydziału kart płatniczych w Nest Banku.
Docelowo, gdy Nest w pełni zintegruje się z usługą Visa+, jego klienci będą też mogli wysyłać pieniądze na numer telefonu innych użytkowników tego rozwiązania na całym świecie. Będą mogli wybierać odbiorcę transferu w książce telefonicznej na swoim smartfonie. Podobnie działa to dzisiaj w przypadku przelewów zlecanych za pośrednictwem Blika. Termin pełnego wdrożenia Visa+ w Nest Banku na razie nie jest znany.