Klient, który chce odblokować dostęp do konta, zostanie poproszony m.in. o podanie numeru identyfikacyjnego, adresu e-mail oraz numeru telefonu
Bank Pocztowy poinformował o zmianach w procedurze odblokowywania dostępu do bankowości online i zmiany hasła. Od grudnia jego klienci mogą to zrobić samodzielnie, bez konieczności łączenia się z infolinią banku czy wizyty w placówce.
Jak podaje Pocztowy, do tej pory jego infolinia dziennie obsługiwała ok. 400 zgłoszeń dotyczących odzyskiwania dostępu do bankowości elektronicznej. Umożliwienie klientom przejścia tego procesu samodzielnie ma więc i zwiększyć wygodę posiadaczy rachunku, i odciążyć konsultantów.
Klient, który chce odblokować sobie dostęp do serwisu, powinien wypełnić odpowiedni formularz, który znajdzie bezpośrednio na stronie logowania, pod oknem do wypisywania danych dostępowych. Zostanie poproszony o podanie numeru klienta, następnie adresu e-mail oraz numeru telefonu, a wpisane dane zatwierdzi kodem przesłanym na podany adres e-mail. Będzie też musiał odpowiedzieć na pięć pytań dotyczących posiadanych produktów w Pocztowym oraz potwierdzić dane kodem, tym razem z SMS-a. Po przejściu tej procedury otrzyma kolejny SMS z jednorazowym hasłem do bankowości. Cały proces ma nie trwać więcej niż trzy minuty.
Aby użytkownik mógł skorzystać z takiej drogi po utracie dostępu do konta, w bankowej kartotece danych klienta muszą się znajdować aktualne dane kontaktowe i osobowe, w tym adres e-mail i numer telefonu.
Fot. Maciej Bednarek