Bank zapowiedział także, że umożliwi w pełni zdalne zarządzanie ubezpieczeniami i ich zakup
Podczas ogłaszania nowej strategii bank Pekao przedstawił ambitne cele dotyczące rozwoju sprzedaży ubezpieczeń. Zamierza wprowadzić do swojej oferty szereg nowych produktów ubezpieczeniowych oraz doprowadzić do istotnego wzrostu przypisu składki.
Jeśli mowa o celach finansowych, to Pekao zakłada, że w 2027 r. składka zbierana za jego pośrednictwem sięgnie 1 mld zł. Dla kontekstu przypomnę, że w minionym roku składka zebrana przez wszystkie banki wyniosła 6,32 mld zł (według danych Polskiej Izby Ubezpieczeń). Jak wskazano podczas prezentacji, doprowadzić ma do tego m.in. wprowadzenie produktów ubezpieczeniowych dla klientów z segmentu biznesowego (w powiązaniu z udzielanym finansowaniem), oraz znaczne poszerzenie palety ubezpieczeń stand alone, czyli niepowiązanych z produktami bankowymi. Bank liczy, że w horyzoncie czasowym strategii (2025-2027) pięciokrotnie zwiększy przypis z takich ubezpieczeń.
Jakie nowe produkty stand alone pojawią się więc w ofercie Pekao? – Chcemy, żeby w naszej ofercie były dostępne wszystkie najpopularniejsze na polskim rynku ubezpieczenia stand alone, w tym ubezpieczenia nieruchomości, ubezpieczenia na życie z elementami zdrowotnymi oraz NNW, a także oferowane już dzisiaj przez bank ubezpieczenia komunikacyjne oraz ubezpieczenia turystyczne – informuje biuro prasowe banku w odpowiedzi na pytanie cashless.pl.
Rozwój produktowy ma być realizowany w ramach partnerstwa z PZU. Pekao nie zakłada współpracy z konkurencyjnymi towarzystwami ubezpieczeń spoza swojej grupy.
Przedstawiciele Pekao zapowiedzieli też spersonalizowanie oferty ubezpieczeń. Dzięki temu mają być dostosowane do wydarzeń życiowych i cyklu życia klienta, a także rekomendowane mu w czasie rzeczywistym.
Co ciekawe, bank zadeklarował także, że nowe polisy będzie można docelowo kupować w pełni zdalnie i również w ten sposób nimi zarządzać. Dopytałam instytucję o to, czy oznacza to udostępnienie odpowiednich narzędzi w bankowości internetowej i mobilnej. – Tak, chcemy, żeby najczęściej wykorzystywane funkcje związane z obsługą polis zakupionych przez klienta w banku były dostępne w aplikacji PeoPay oraz bankowości Pekao24 – czytam w odpowiedzi.
Można natomiast zakładać, że nie będą to rozwiązania tworzone od zera na potrzeby klientów Pekao. PZU ma bowiem rozbudowany i sprawnie działający serwis mojePZU, za pośrednictwem którego można załatwić wiele spraw związanych z zakupem i obsługą polisy. Zapewne narzędzia te zostaną odpowiednio zintegrowane z bankowością Pekao i udostępnione klientom banku.