Na koniec 2024 r. klienci z Polski mieli na swoich kontach w Revolucie depozyty o wartości 1,22 mld funtów
Revolut opublikował swoje wyniki za 2024 r. Czytelników cashless.pl najbardziej zapewne zainteresują dane dotyczące Polski, a wynika z nich, że w ciągu minionego roku z usług fintechowego banku zaczęło korzystać 1 mln nowych klientów indywidualnych (wzrost o 34 proc.) z naszego kraju. Próg 4 mln klientów na naszym rynku przekroczony został w październiku 2024 r., obecnie ich liczba sięgać ma 4,5 mln, a fintechowy bank uważa, że jest na dobrej drodze, by przekonać do siebie 5 mln Polaków jeszcze przed końcem 2025 r. Na przestrzeni ubiegłego roku liczba klientów firmowych wzrosła o 52 proc., a z kolei grono inwestujących z pomocą Revoluta więcej niż podwoiło się, osiągając poziom 412 tys. użytkowników. Liczba klientów korzystających z kont wspólnych wzrosła o 146 proc., a liczba młodych klientów o 74 proc. Polska jest dla Revoluta czwartym największym rynkiem (po Wielkiej Brytanii, Francji i Hiszpanii).
Na koniec 2024 r. klienci z Polski mieli na swoich kontach w Revolucie depozyty o równowartości 1,22 mld funtów (o 56 proc. więcej niż w 2023 r.). Wartość środków na oprocentowanych kontach oszczędnościowych wzrosła o 119 proc., wartość portfela kredytów zwiększyła się o 70 proc., a liczba klientów korzystających z usług kredytowych wzrosła o 33 proc. Liczba transakcji z pomocą Revolut w Polsce przekroczyła 525 milionów (+49 proc.), przy czym 74 proc. z nich zrealizowano kartami fizycznymi. Wśród 256 milionów transakcji kartami fizycznymi i wypłat z bankomatów ponad 62 proc. wykonanych było w Polsce. Jak wskazują przedstawiciele fintechowego banku, wzrost całkowitej liczby transakcji krajowych o 52 proc. wskazuje na rosnące wykorzystanie Revoluta do codziennych finansów.
Publikacji wyników towarzyszyły zapowiedzi wprowadzenia nowych usług – te jednak nie będą zaskoczeniem dla czytelników cashless.pl. Na 2025 r. zaplanowano bowiem premierę programu lojalnościowego RevPoints, o czym mogliście przeczytać tutaj, czy wprowadzenie usług związanych z komunikacją miejską, o czym pisaliśmy m.in. w tekście: Czytelnicy donoszą, że już korzystają ze SkyCash w Revolucie. Ale wszyscy będą mogli dopiero przed wakacjami.
– Chcemy rozszerzać nasze portfolio o klasyczne produkty bankowe – jak kredyty hipoteczne, o zaawansowane funkcje bezpieczeństwa – jak In-app calls, długoterminowe niskokosztowe produkty inwestycyjne – jak europejskie plany inwestycyjne, o globalne usługi łączności – jak karty eSIM, czy o benefity związane ze stylem życia – jak program korzyści RevPoints. Chcemy też poszerzać zakres usług codziennych – od płatności Blik po transport publiczny. Naszym celem jest stanie się dla klientów bankiem pierwszego wyboru, z pomocą lokalnych oddziałów Revolut Bank w Europie, także w Polsce – podsumowuje dotychczasowy rozwój i plany na przyszłość Tomasz Jarczyk, Head of Credit, Revolut Bank w Polsce i Europie Północnej.
Jeśli zaś chodzi o wyniki na poziomie globalnym, to Revolut podkreśla, że za 2024 r. jego zysk przed opodatkowaniem był rekordowy i wyniósł 1,4 mld dolarów (wzrost o 149 proc.). Fintech miał 4 mld dolarów przychodów (wzrost o 72 proc. rok do roku), na co złożyły się przede wszystkim przychody z płatności kartowych (887 mln dolarów, +43 proc. r/r), zarządzania majątkiem (647 mln dolarów, +298 proc. r/r), wymiany walut (540 mln dolarów, +58 proc. r/r) i subskrypcji, w których obrót osiągnął 541 mln dolarów (+74 proc.).
Liczba klientów Revoluta na świecie wzrosła w ciągu minionego roku o blisko 15 mln nowych klientów – do 52,5 mln. Łączne saldo na rachunkach klientów wynosiło już 38 mld dolarów (wzrost o 66 proc. w porównaniu do 2023 r.). Fintechowy bank podkreśla także wzrost aktywności klientów biznesowych (liczba aktywnych klientów wzrosła o 56 proc.), co przełożyło się na wzrost obrotów od klientów biznesowych do kwoty 592 mln dolarów, generując około 15 proc. całkowitych przychodów grupy.
Podsumowując dokonania z minionego roku, Revolut wspomina m.in. o udostępnieniu numerów IBAN na siedmiu rynkach europejskich, premierze giełdy kryptowalut Revolut X, aplikacji Revolut Invest oraz pozyskaniu licencji na oferowanie usług inwestycyjnych w Wielkiej Brytanii, pierwszych testach wewnętrznych usługi udzielania kredytów hipotecznych, a także zmianach w ofercie Revolut Business.
W planach na kolejne miesiące Revolut ma m.in. formalne uruchomienie działalności banku w Wielkiej Brytanii oraz rozruch banku w Meksyku, pozyskanie kolejnych 10 licencji na świecie oraz rozwój biznesu na nowych rynkach takich jak Brazylia i Indie. Planuje także poszukiwanie kolejnych okazji do debiutu w krajach Ameryk oraz regionie Azji i Pacyfiku. Celem fintechu jest dojście do poziomu 100 mln aktywnych klientów dziennie na 100 rynkach.