Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Revolut chwali się rekordowym zyskiem. W Polsce ma już 4,5 mln klientów

Na koniec 2024 r. klienci z Polski mieli na swoich kontach w Revolucie depozyty o wartości 1,22 mld funtów

Revolut opublikował swoje wyniki za 2024 r. Czytelników cashless.pl najbardziej zapewne zainteresują dane dotyczące Polski, a wynika z nich, że w ciągu minionego roku z usług fintechowego banku zaczęło korzystać 1 mln nowych klientów indywidualnych (wzrost o 34 proc.) z naszego kraju. Próg 4 mln klientów na naszym rynku przekroczony został w październiku 2024 r., obecnie ich liczba sięgać ma 4,5 mln, a fintechowy bank uważa, że jest na dobrej drodze, by przekonać do siebie 5 mln Polaków jeszcze przed końcem 2025 r. Na przestrzeni ubiegłego roku liczba klientów firmowych wzrosła o 52 proc., a z kolei grono inwestujących z pomocą Revoluta więcej niż podwoiło się, osiągając poziom 412 tys. użytkowników. Liczba klientów korzystających z kont wspólnych wzrosła o 146 proc., a liczba młodych klientów o 74 proc. Polska jest dla Revoluta czwartym największym rynkiem (po Wielkiej Brytanii, Francji i Hiszpanii).

Przeczytajcie także: mBank wprowadzi do oferty nową kartę Visa Podróże

Na koniec 2024 r. klienci z Polski mieli na swoich kontach w Revolucie depozyty o równowartości 1,22 mld funtów (o 56 proc. więcej niż w 2023 r.). Wartość środków na oprocentowanych kontach oszczędnościowych wzrosła o 119 proc., wartość portfela kredytów zwiększyła się o 70 proc., a liczba klientów korzystających z usług kredytowych wzrosła o 33 proc. Liczba transakcji z pomocą Revolut w Polsce przekroczyła 525 milionów (+49 proc.), przy czym 74 proc. z nich zrealizowano kartami fizycznymi. Wśród 256 milionów transakcji kartami fizycznymi i wypłat z bankomatów ponad 62 proc. wykonanych było w Polsce. Jak wskazują przedstawiciele fintechowego banku, wzrost całkowitej liczby transakcji krajowych o 52 proc. wskazuje na rosnące wykorzystanie Revoluta do codziennych finansów.

Publikacji wyników towarzyszyły zapowiedzi wprowadzenia nowych usług – te jednak nie będą zaskoczeniem dla czytelników cashless.pl. Na 2025 r. zaplanowano bowiem premierę programu lojalnościowego RevPoints, o czym mogliście przeczytać tutaj, czy wprowadzenie usług związanych z komunikacją miejską, o czym pisaliśmy m.in. w tekście: Czytelnicy donoszą, że już korzystają ze SkyCash w Revolucie. Ale wszyscy będą mogli dopiero przed wakacjami.

– Chcemy rozszerzać nasze portfolio o klasyczne produkty bankowe – jak kredyty hipoteczne, o zaawansowane funkcje bezpieczeństwa – jak In-app calls, długoterminowe niskokosztowe produkty inwestycyjne – jak europejskie plany inwestycyjne, o globalne usługi łączności – jak karty eSIM, czy o benefity związane ze stylem życia – jak program korzyści RevPoints. Chcemy też poszerzać zakres usług codziennych – od płatności Blik po transport publiczny. Naszym celem jest stanie się dla klientów bankiem pierwszego wyboru, z pomocą lokalnych oddziałów Revolut Bank w Europie, także w Polsce – podsumowuje dotychczasowy rozwój i plany na przyszłość Tomasz Jarczyk, Head of Credit, Revolut Bank w Polsce i Europie Północnej.

Przeczytajcie także: Allegro zapowiada nowe usługi finansowe

Jeśli zaś chodzi o wyniki na poziomie globalnym, to Revolut podkreśla, że za 2024 r. jego zysk przed opodatkowaniem był rekordowy i wyniósł 1,4 mld dolarów (wzrost o 149 proc.). Fintech miał 4 mld dolarów przychodów (wzrost o 72 proc. rok do roku), na co złożyły się przede wszystkim przychody z płatności kartowych (887 mln dolarów, +43 proc. r/r), zarządzania majątkiem (647 mln dolarów, +298 proc. r/r), wymiany walut (540 mln dolarów, +58 proc. r/r) i subskrypcji, w których obrót osiągnął 541 mln dolarów (+74 proc.).

Liczba klientów Revoluta na świecie wzrosła w ciągu minionego roku o blisko 15 mln nowych klientów – do 52,5 mln. Łączne saldo na rachunkach klientów wynosiło już 38 mld dolarów (wzrost o 66 proc. w porównaniu do 2023 r.). Fintechowy bank podkreśla także wzrost aktywności klientów biznesowych (liczba aktywnych klientów wzrosła o 56 proc.), co przełożyło się na wzrost obrotów od klientów biznesowych do kwoty 592 mln dolarów, generując około 15 proc. całkowitych przychodów grupy.

Podsumowując dokonania z minionego roku, Revolut wspomina m.in. o udostępnieniu numerów IBAN na siedmiu rynkach europejskich, premierze giełdy kryptowalut Revolut X, aplikacji Revolut Invest oraz pozyskaniu licencji na oferowanie usług inwestycyjnych w Wielkiej Brytanii, pierwszych testach wewnętrznych usługi udzielania kredytów hipotecznych, a także zmianach w ofercie Revolut Business.

W planach na kolejne miesiące Revolut ma m.in. formalne uruchomienie działalności banku w Wielkiej Brytanii oraz rozruch banku w Meksyku, pozyskanie kolejnych 10 licencji na świecie oraz rozwój biznesu na nowych rynkach takich jak Brazylia i Indie. Planuje także poszukiwanie kolejnych okazji do debiutu w krajach Ameryk oraz regionie Azji i Pacyfiku. Celem fintechu jest dojście do poziomu 100 mln aktywnych klientów dziennie na 100 rynkach.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies