Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Pekao wprowadza cyfrową hipotekę. Przez Pekao24 i PeoPay wnioski o kredyt mogą obecnie składać single

Grono klientów, którzy mogą zdalnie wnioskować o hipotekę, ma być stopniowo poszerzane

Bank Pekao umożliwił składanie wniosków o kredyt hipoteczny w aplikacji mobilnej PeoPay i w serwisie internetowym Pekao24. W pierwszym etapie tzw. cyfrową hipotekę oferuje swoim klientom z umową o pracę, ubiegającym się indywidualnie o kredyt na nieruchomość z rynku wtórnego. Grono potencjalnych klientów ma być stopniowo poszerzane.

Przeczytajcie także: Volkswagen cyfryzuje wnioski o leasing i najem

Tym samym bank idzie w ślady PKO BP, które jak pierwsze wdrożyło zdalny proces ubiegania się o kredyty mieszkaniowe, o czym mogliście przeczytać np. tutaj. A plany w tym zakresie zdradził także mBank.

Pekao zapewnia, że proces zdalnego wnioskowania będzie intuicyjny i prosty, a na każdym etapie klient będzie mógł skorzystać ze wsparcia opiekuna. Dokumenty kredytowe klient będzie mógł dostarczać zdalnie, a bank przekaże mu na bieżąco informację o stanie rozpatrywania jego wniosku, za pomocą komunikatu push, SMS-a czy maila.

Jak zaznaczył prezes Cezary Stypułkowski podczas dzisiejszej konferencji prasowej, infrastruktura, która jest dookoła sektora bankowego, a dotycząca np. wycen nieruchomości, wciąż jest daleka od tego, aby w łatwy sposób obsłużyć klienta zdalnie. Kredyty hipoteczne to wciąż produkt, przy którym kontakt osobisty ma duże znaczenie. Niemniej jednak bank wykonał dużą pracę, aby umożliwić klientom realizowanie tego procesu zdalnie, a szczególnie orientowanie się co do warunków kredytu i inicjowanie online wniosku – w ocenie prezesa ten pierwszy etap sięgania po produkt hipoteczny w największym stopniu ma szansę się realizować w kanałach elektronicznych.

Przeczytajcie także: PKO BP wirtualizuje karty debetowe, ale plastikowe i tak wysyła

Wprowadzenie cyfrowej hipoteki jest jednym z kroków banku zmierzających do podniesienia wskaźnika digitalizacji, czyli odsetka procesów, jakie klient detaliczny może realizować w kanałach cyfrowych. Na koniec września wskaźnik ten wynosił 93 proc., a ambicją banku jest dojście do poziomu niemalże 100 proc., czyli umożliwiania klientom załatwiania prawie każdej sprawy online. Bank podaje, że obecnie ma 3,4 mln klientów aktywnie korzystających z bankowości mobilnej.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies