Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Pekao wprowadza cyfrową hipotekę. Przez Pekao24 i PeoPay wnioski o kredyt mogą obecnie składać single

Grono klientów, którzy mogą zdalnie wnioskować o hipotekę, ma być stopniowo poszerzane

Bank Pekao umożliwił składanie wniosków o kredyt hipoteczny w aplikacji mobilnej PeoPay i w serwisie internetowym Pekao24. W pierwszym etapie tzw. cyfrową hipotekę oferuje swoim klientom z umową o pracę, ubiegającym się indywidualnie o kredyt na nieruchomość z rynku wtórnego. Grono potencjalnych klientów ma być stopniowo poszerzane.

Przeczytajcie także: Volkswagen cyfryzuje wnioski o leasing i najem

Tym samym bank idzie w ślady PKO BP, które jak pierwsze wdrożyło zdalny proces ubiegania się o kredyty mieszkaniowe, o czym mogliście przeczytać np. tutaj. A plany w tym zakresie zdradził także mBank.

Pekao zapewnia, że proces zdalnego wnioskowania będzie intuicyjny i prosty, a na każdym etapie klient będzie mógł skorzystać ze wsparcia opiekuna. Dokumenty kredytowe klient będzie mógł dostarczać zdalnie, a bank przekaże mu na bieżąco informację o stanie rozpatrywania jego wniosku, za pomocą komunikatu push, SMS-a czy maila.

Jak zaznaczył prezes Cezary Stypułkowski podczas dzisiejszej konferencji prasowej, infrastruktura, która jest dookoła sektora bankowego, a dotycząca np. wycen nieruchomości, wciąż jest daleka od tego, aby w łatwy sposób obsłużyć klienta zdalnie. Kredyty hipoteczne to wciąż produkt, przy którym kontakt osobisty ma duże znaczenie. Niemniej jednak bank wykonał dużą pracę, aby umożliwić klientom realizowanie tego procesu zdalnie, a szczególnie orientowanie się co do warunków kredytu i inicjowanie online wniosku – w ocenie prezesa ten pierwszy etap sięgania po produkt hipoteczny w największym stopniu ma szansę się realizować w kanałach elektronicznych.

Przeczytajcie także: PKO BP wirtualizuje karty debetowe, ale plastikowe i tak wysyła

Wprowadzenie cyfrowej hipoteki jest jednym z kroków banku zmierzających do podniesienia wskaźnika digitalizacji, czyli odsetka procesów, jakie klient detaliczny może realizować w kanałach cyfrowych. Na koniec września wskaźnik ten wynosił 93 proc., a ambicją banku jest dojście do poziomu niemalże 100 proc., czyli umożliwiania klientom załatwiania prawie każdej sprawy online. Bank podaje, że obecnie ma 3,4 mln klientów aktywnie korzystających z bankowości mobilnej.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies