KBS udostępnił pierwsze usługi Blika swoim klientom pod koniec zeszłego roku
W ostatnim kwartale minionego roku Krakowski Bank Spółdzielczy poinformował o udostępnieniu swoim klientom pierwszych funkcji Blika. Okazuje się, że instytucja postanowiła iść za ciosem i na ten rok planuje wdrożenie kolejnych usług oferowanych w ramach systemu Blik: przelewu na telefon i prośby o przelew.
Obecnie klienci KBS mogą używać Blika podczas płatności za zakupy w sklepach internetowych i stacjonarnych (z pomocą kodu), a także do wypłacania pieniędzy z bankomatów. Usługę tę aktywują, a następnie kody wygenerują w aplikacji mobilnej banku, czyli mKBS.
Bank prowadzi obecnie prace nad wdrożeniem kolejnych dwóch usług: przelewów na telefon i prośby o przelew. Dzięki nim klienci KBS będą mogli wysyłać szybkie przelewy, znając jedynie numer telefonu odbiorcy, oraz odbierać w ten sposób pieniądze, a także prosić o przelew innego użytkownika systemu. W przypadku "Prośby o przelew Blik" użytkownik zaznacza w książce kontaktów osobę, którą chce poprosić o pieniądze, podaje kwotę oraz tytuł przelewu. Odbiorca błyskawicznie otrzymuje prośbę i przez 72 h może ją zaakceptować, wysyłając pieniądze, albo odrzucić.
Co ciekawe, o ile przelewy na numer telefonu to funkcja wdrożona już przez niemal wszystkie banki oferujące Blika (mogą z niej korzystać klienci 17 instytucji), o tyle prośba o przelew to wciąż usługa mało rozpowszechniona. Z danych cashless.pl wynika, że wdrożyły ją dotychczas jedynie: ING, mBank, Millennium, VeloBank oraz Bank Spółdzielczy Rzemiosła w Krakowie.