Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
mBank wprowadza księgowość dla mikrofirm

Będzie konkurencją dla Idea Banku współpracującego na tym polu z Tax Care

Przedsiębiorcy, posiadający rachunek firmowy w mBanku, będą mogli korzystać z usług księgowych bezpośrednio w systemie transakcyjnym już od 25 stycznia. Oferta będzie dostępna dla wszystkich użytkowników rachunków firmowych w mBanku. Jego przedstawiciele zdają sobie jednak sprawę, że prawdopodobnie skuszą się na nią głównie nowi klienci ze względu na fakt, że ci, którzy już mają firmy, mają też księgową, a zmienić ją z różnych powodów ciężko.

mBank proponuje trzy warianty cenowe nowego produktu. W bezpłatnym pakiecie Start przedsiębiorcy otrzymają dostęp do internetowego systemu księgowego umożliwiającego samodzielne wystawianie faktur przychodowych, wprowadzanie kosztowych, rozliczanie okresowe, generowanie dokumentów do ZUS-u i urzędu skarbowego, czy wysyłanie monitów oraz wezwania do zapłaty do kontrahentów spóźniających się z płatnościami, itd. Do tego za 50 zł miesięcznie właściciele firm będą mogli zakupić usługę asystenta, który raz w miesiącu sprawdzi poprawność wypełnionych dokumentów i zasugeruje ewentualne poprawki.

Przeczytajcie także: Pocztowy wprowadza opłatę za konto firmowe

Pakiet Standard ma kosztować 150 zł miesięcznie. Klienci dostaną za to księgową, która faktury będzie wprowadzać do systemu, przygotowywać rozliczenia okresowe, generować dokumenty do ZUS-u i urzędu skarbowego a do tego będzie reprezentować przedsiębiorców przed organami państwowymi.

Najdroższy pakiet Premium będzie kosztować 300 zł miesięcznie. Tu, oprócz usług zawartych w pakiecie Standard, klienci otrzymają gwarancję odpowiedzi na zapytania w ciągu godziny od ich złożenia, doradztwo podatkowe oraz możliwość wysyłania monitów i wezwań do zapłaty przez księgową. Podane ceny są promocyjne. W przyszłości pewnie więc wzrosną, ale mBank na razie nie zdradza, kiedy wprowadzi podwyżki.

Przeczytajcie także: Nie ma odwrotu od RWD

Nowy produkt został przygotowany przy współpracy z firmą SuperKsięgowa, specjalizującą się w usługach księgowych online. Będzie konkurencją dla oferty Idea Banku, który współpracuje na tym polu z firmą Tax Care. – My jednak w tej integracji banku z księgowością chcemy iść jeszcze dalej niż konkurencja – mówi Tomasz Kość, odpowiedzialny za bankowość dla firm w mBanku.

Jego zdaniem przejawia się to w wielu aspektach, np. możliwości szybszego niż u konkurencji wprowadzania faktur kosztowych i ich opłacania za pomocą jednego kliknięcia. – Oferowane przez nas narzędzie będzie jedynym na rynku skonstruowanym w ten sposób, że jest integralną częścią serwisu transakcyjnego banku a nie nakładką pozwalającą na zaciąganie danych do innego narzędzia – uważa Tomasz Kość.

Przeczytajcie także: Wolą gotówkę, więc nie mają konta

Przedstawiciele instytucji deklarują także, że projekt księgowy chcą rozwijać. Na przykład już wkrótce pojawią się nowe elementy w aplikacji mobilnej. Dzięki nim klienci będą mogli za pośrednictwem aparatu smartfona przekazywać bezpośrednio do systemu fotografie papierowych faktur kosztowych. Będą też mogli wykorzystać geolokalizację do wypełniania formularzy związanych z rozliczaniem kilometrówki.

mBank deklaruje także, że w ciągu kilku miesięcy zaoferuje klientom nowe, ciekawe urządzenie, do obsługi kasy fiskalnej i płatności kartą. Nie wiem, w jaki sposób to zostanie zrobione. Z mojego rozeznania wynika, że polskie przepisy nie pozwalają, aby kasa fiskalna była jednocześnie terminalem. Zatem oba urządzenia będąc zamknięte w jednym pudełku muszą być w jakiś sposób odseparowane od siebie. Da się to zrobić, ale pojawia się pewna komplikacja. Jeżeli np. terminal ulegnie awarii i będzie musiał zostać oddany do naprawy, przedsiębiorstwo straci możliwość wydawania paragonów.

Mimo to takie połączenie terminala z kasą fiskalną jest na pewno ciekawym pomysłem i może odnieść sukces. Pod warunkiem wszakże, że mBank rozwiąże zarysowane tylko przeze mnie potencjalne bariery oraz że cena nowego produktu będzie atrakcyjna.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies