Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Branża finansowa szuka pomysłów na przyszłość

Innowacyjne rozwiązania technologiczne mają być antidotum na zmniejszającą się dochodowość biznesu płatniczego

Visa Collab. Tak nazywa się sieć inkubatorów, których celem jest poszukiwanie i rozwijanie technologii zmieniających sposoby dokonywania płatności. Visa Europe, pomysłodawca przedsięwzięcia, otworzyła właśnie dwa takie inkubatory: w Londynie i w Tel Awiwie. Wkrótce powstanie trzeci – w Berlinie.

Przeczytaj także: Śląski pożycza nowym klientom przez smartfony

Visa ma nadzieję na to, że w ciągu 12 miesięcy od uruchomienia projektu w inkubatorach wyselekcjonowanych zostanie co najmniej 20 perspektywicznych projektów, które zostaną poddane dalszej obróbce. Najlepsze z nich mają być dopracowane przez specjalistów Visy i zaoferowane bankom – wydawcom kart.

Na poszukiwanie nowych rozwiązań technologicznych stawiają nie tylko organizacje płatnicze. W minionym tygodniu Citi Bank ogłosił zwycięzców zorganizowanego przez siebie międzynarodowego konkursu Citi Mobile Challenge. W jego ramach w kilku miastach na świecie, w tym w Warszawie, młode firmy prezentowały swoje pomysły na nowoczesne usługi finansowe. Do konkursu zgłosiło się ponad 700 firm a wśród kilkunastu zwycięzców znalazły się dwie firmy z Polski – Billon i Finanteq.

Przeczytaj także: Polacy wygrali w konkursie Citi

Branża finansowa inwestuje w nowe technologie bo widzi w nich sposób na poradzenie sobie z trudną sytuacją, w jakiej się znalazła. Spadek przychodów z interchange, czyli prowizji od transakcji kartami wnoszonej do banków przez właścicieli punktów handlowo-usługowych, to tylko jedna z przyczyn. Inne to niskie stopy procentowe oraz wciąż rosnące wymogi regulacyjne, które generują dodatkowe koszty działania banków. W tej sytuacji innowacyjne pomysły dają im szanse na obniżenie kosztów oraz znalezienie nowych źródeł przychodów.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies