Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Wkrótce duże zmiany w aplikacji IKO

Pierwsze nowości pojawią się już w maju. Całkowicie nowa aplikacja zadebiutuje jesienią

PKO BP pracuje nad nową generacją swojej mobilnej aplikacji. IKO 3.0 ma znaleźć się na rynku jeszcze w tym roku. Ale zanim do tego dojdzie dotychczasowa aplikacja nieco się zmieni, a konkretnie - zyska nowe funkcje.

Już za kilka dni użytkownicy IKO dostaną możliwość zarządzania kartami kredytowymi. Będą więc mogli przeglądać historię transakcji, czy też dokonywać częściowej lub całkowitej spłaty zadłużenia. W aplikacji pojawi się również podgląd kart debetowych.

Przeczytaj także: Lokaty już dostępne w IKO

Jak mówią przedstawiciele PKO, po majowej aktualizacji funkcjonalność IKO praktycznie zrówna się z funkcjonalnością wersji light serwisu internetowego. W ten sposób rozwój drugiej generacji IKO zostanie zakończony, a deweloperzy banku skoncentrują się na budowie IKO 3.0.

Nowa generacja bankowości mobilnej PKO powstaje od podstaw. Będzie mieć zupełnie inny wygląd i dużo nowych funkcji, m.in. umożliwi zaciąganie pożyczek, uruchomienie limitów odnawialnych na rachunku, czy dokonanie zmian w limicie karty kredytowej. Twórcom przyświeca idea „omnikanałowości”, jak to nazywają w korporacyjnej nowomowie.

Chodzi o to, by każdy proces zainicjowany w jednym kanale, np. w oddziale banku, mógł zostać zakończony w dowolnie innym kanale, a więc np. w aplikacji mobilnej, i na odwrót.

Przeczytaj także: Użytkowników bankowości mobilnej będzie przybywać, ale wolniej niż dotychczas

Z moich informacji wynika, że początkowo IKO 3.0 będzie oferować płatności tylko Blikiem, ale docelowo będzie też umożliwiać płatności zbliżeniowe w oparciu o technologię HCE oraz cyfrowe portfele MasterPass i V.me. Na razie nie wiadomo natomiast, czy PKO zdecyduje się na udostępnienie mobilnego pay by linka do płatności w sklepach internetowych, rozwijanego przez PayU.

Przygotowanie nowej aplikacji to dla PKO konieczność. Obecna bankowości mobilna tej instytucji wyewoluowała z aplikacji płatniczej. W oparciu o nią trudno zbudować w pełni funkcjonalną aplikację bankową z czym PKO już teraz się zmaga. Brakuje np. miejsca na ekranie głównym do wkładania nowych funkcji.

PKO chwali się również, że wliczając aktywnych użytkowników aplikacji, serwisu light oraz logujących się przez urządzenia przenośne do tradycyjnego systemu transakcyjnego, ma już ponad milion klientów bankowości mobilnej.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies