Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Użytkowników bankowości mobilnej będzie przybywać wolniej

Na koniec 2015 roku będzie ich 4,5 mln. A za rok najwyżej 5,5 mln

To wnioski z raportu na temat bankowości mobilnej w Polsce, przygotowanego przez firmę doradczą Obserwatorium.biz. Serwis cashless.pl jest jego patronem medialnym.

Z raportu wynika, że między I kw. 2013 r. a IV kw. 2014 r. w naszym kraju przybyło ok. 2 mln użytkowników bankowości mobilnej. Jednak kwartalna dynamika wzrostu spada z 21 proc. w 2013 r. do 9 proc. w roku ubiegłym. Eksperci przewidują, że ten trend zostanie utrzymany i wzrosty liczby aktywnych klientów bankowości mobilnej nie będą już tak spektakularne jak w przeszłości.

Przeczytaj także: Aplikacja Millennium na zegarek zadebiutuje 12 maja

Zdaniem autorów raportu wzrostowi popularności nowego kanału obsługi klientów sprzyjać będzie rozwój funkcjonalny oraz wdrożenie aplikacji w tych bankach, które jej dotąd nie oferowały, jak choćby w Credit Agricole czy w zrzeszeniach banków spółdzielczych.

Na wzrost popularności bankowości mobilnej pozytywnie wpływać też będzie rozwój płatności mobilnych zintegrowanych z aplikacjami.

Jednak dynamikę będzie hamować wyczerpywanie się naturalnej bazy potencjalnych klientów skłonnych do korzystania z nowych rozwiązań technologicznych. – Zakładamy, że wzrost liczby użytkowników bankowości mobilnej wyniesie średnio kwartalnie 6,5 proc. w 2015 i 4,5 proc. w roku 2016, co da 4,5 mln klientów w bieżącym oraz 5,5 mln klientów na koniec przyszłego roku – napisano w raporcie.

Przeczytaj także: Aplikacja mBanku dostała dopalacze

Zdaniem ekspertów spadek tempa wzrostu liczby klientów bankowości mobilnej jest trendem, który utrzyma się długoterminowo. Będzie to podyktowane faktem, że klienci chcący używać tego rozwiązania jako naturalnego kolejnego kroku po bankowości internetowej w dużym stopniu już z niego korzystają. Dodatkowe ryzyko jest związane z wdrożeniem globalnych rozwiązań takich jak Apple Pay, które mogą odciągnąć część klientów od korzystania z aplikacji bankowych.

Autorzy raportu Obserwatorium.biz podkreślają, że banki zaprzestały rozwoju wersji light swoich serwisów internetowych, a obecnie koncentrują się na rozwoju aplikacji mobilnych. Duży nacisk kładziony jest na zwiększenie funkcji oprogramowania, na przykład poprzez umożliwienie zaciągania kredytów.

Pełny raport Obserwatorium.biz na temat bankowości mobilnej jest dostępny bezpłatnie dla czytelników cashless.pl. Aby go otrzymać w formie pliku PDF, wystarczy zapisać się do newslettera cashless.pl i wysłać e-mail na adres kontakt@cashless.pl. Zapraszamy do skorzystania z oferty.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies