Nowa platforma ułatwiająca zakupy w sieci to wspólne przedsięwzięcie eCard i InPostu. Ma być zaprezentowana w połowie września
Prawie dwa tygodnie temu w tym tekście serwis Cashless pisał o tajemniczym projekcie realizowanym pod nazwą NeoClick, a związanym z branżą e-commerce. Dzisiejszy komunikat prasowy wydany przez tę firmę potwierdza przekazane Wam wtedy informacje. Jest też kilka nowych szczegółów.
Ale od początku. Dzięki usłudze NeoClick kupując coś w sklepie internetowym zamiast wybierać opcje dostawy i płatności w koszyku, korzystacie z zapisanych już w NeoClick danych. Dlatego możecie sfinalizować transakcję bez rejestracji w e-sklepie. Wystarczy, że klikniecie przycisk “Kupuję z NeoClick”.
Aplikacja ujawnia wtedy sprzedawcy adres pod jaki trzeba wysłać zakupiony towar, wskazuje preferowaną formę dostawy oraz przekazuje informację o dokonaniu płatności. Pozostaje Wam tylko zatwierdzić transakcję. Twórcom NeoClicka zależało na tym, by cały proces zakupowy można było błyskawicznie zakończyć bez używania klawiatury na komputerze stacjonarnym lub urządzeniu mobilnym.
Dlaczego? NeoClick zlecił badania i wyszło, że 57 proc. kupujących uważa, iż największą przeszkodą w e-zakupach przy wykorzystaniu urządzeń mobilnych są niewygodne formularze płatności oraz dostawy, a 51 proc. rezygnuje, jeśli strona koszyka w e-sklepie źle wyświetla się na smartfonie.
Twórcy aplikacji zapewniają, że usługa będzie tak prosta, jak płatność zbliżeniowa w sklepie tradycyjnym. I bezpieczna, bo dane karty płatniczej użytkownika będą przechowywane i zabezpieczone przez eCard.
NeoClick zaprojektowano jako usługę “mobile-first”. Transakcję będzie można zrealizować na każdym urządzeniu, ale wygodę kupowania odczują w szczególności klienci, którzy zamawiają produkty przy użyciu smartfonów i tabletów.
Pomysł wydaje się interesujący. Aplikacja ma być zaprezentowana w połowie września na konferencji Internet Beta. To, czy rozwiązanie podbije rodzimy rynek e-commerce, zależy głównie od liczby sklepów, które zdecydują się do projektu dołączyć. Użytkownicy chętniej założą konto w NeoClicku, jeśli przycisk "Kupuję z NeoClick" wyświetli się na wielu portalach zakupowych. A to wymaga czasu i może nie być takie proste, jak się wydaje jej twórcom.