Rozwiązanie wdrożono we współpracy z Visą
PKO BP poinformowało o dodaniu nowych elementów w historii transakcji. Przy płatnościach kartą debetową i Blikiem przy informacji o danej operacji wyświetlone zostaną także nazwa sklepu lub punktu usługowego i jego logo (w przypadku wybranych sprzedawców). Rozwiązanie to zostało wdrożone we współpracy z Visą.
Bardziej szczegółowe informacje na temat płatności zostaną klientowi wyświetlone zarówno w serwisie internetowym iPKO (w sekcji "Operacje na koncie"), jak i w aplikacji mobilnej IKO (w sekcji "Historia"). Przy czym w IKO opcja ta jest obecnie stopniowo udostępniana kolejnym użytkownikom w najnowszej wersji apki (3.160).
Co ciekawe, planowane jest także kolejnych elementów charakteryzujących transakcję – w przyszłości klient ma móc także sprawdzić położenie sklepu na mapie. PKO BP deklaruje, że jest pierwszym bankiem w Polsce pracującym nad udostępnieniem takiej funkcji. Do tego celu nie będą wykorzystywane dane o lokalizacji klienta, informacja pochodzić będzie z terminala płatniczego.
Docelowo opis transakcji ma także zostać wzbogacony o adres strony internetowej sklepu oraz branżę (kategorię zakupową).
Szerszy zestaw informacji ma służyć temu, aby klient mógł łatwiej i wygodniej wyszukać odpowiednie transakcje w historii, a także szybciej przypomnieć sobie, gdzie i za co płacił.
Wyświetlanie logotypów sklepów w historii transakcji nie jest nowinką na polskim rynku. Od dawna w ten sposób wygląda zestawienie płatności np. w ING oraz w aplikacji Revoluta. Swego czasu o pracach nad takim rozwiązaniem informował także Mastercard.