Z podstawowej wersji logotypu usunięto też charakterystyczny symbol dwóch nachodzących na siebie liter "P"
PayPal zdecydował się odświeżyć swoje logo. Nazwa firmy nie będzie już w nim przedstawiana w charakterystycznej granatowo-niebieskiej kolorystyce i nie będzie jej towarzyszył sygnet (symbol graficzny budzący skojarzenie z marką).
W podstawowej wersji logotypu postawiono na kolor czarny, a błękit ma być wykorzystywany jedynie jako dopełnienie. Czarne litery nie są też już zapisywane kursywą, do której PayPal przez lata przyzwyczaił swoich klientów.
Jak wspomniałam, częścią tego minimalistycznego logotypu nie jest już charakterystyczny sygnet, przedstawiający dwie nachodzące na siebie litery "P". Nie oznacza to jednak, że zdecydowano się całkowicie z niego zrezygnować. Symbol będzie nadal wykorzystywany, ale niezależnie od podstawowej wersji logotypu. Jego wygląd też odświeżono, zaostrzając krawędzie i zwiększając kontrast.
Za stworzenie nowej identyfikacji wizualnej PayPala odpowiadała agencja Pentagram. Zmiany mają nadać PayPalowi bardzo nowoczesny wizerunek i podkreślić jego otwartość na klientów i partnerów. Z kolei wykorzystanie animacji, nawiązujących do zachowań płatniczych, takich jak stukanie, przesuwanie czy przewijanie po ekranie, ma podkreślać dynamiczność marki i łatwość korzystania z usług PayPala.
Źródło grafik w artykule i głównej fotografii: Pentagram.