Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Visa: 80 proc. Polaków wybierających się na zagraniczne wakacje zamierza płacić bezgotówkowo

Dwie piąte z nich wykorzysta do płatności smartfon lub smartwatch

Visa przyjrzała się planom wakacyjnym Polaków. Jak wynika z przeprowadzonego przez organizację badania "Visa CEE Travel and Payment Intentions Study 2024", w tym roku 39 proc. z nas zamierza spędzić wakacje za granicą, a 80 proc., będąc na miejscu, planuje płacić bezgotówkowo. Dla 2/5 respondentów preferowanym instrumentem płatniczym będzie smartfon lub smartwatch z podpiętą kartą. Portfele cyfrowe szczególnie popularne są wśród młodych Polaków – w ten sposób zamierza płacić 29 proc. ankietowanych w wieku 18-25 lat.

Przeczytajcie także: Premiera Mapy polskiego fintechu już za dwa tygodnie

Pod względem skłonności do płacenia cyfrowo Polacy plasują się w średniej dla Europy Środkowo-Wschodniej – analogicznie odpowiedziało bowiem 4 na 5 badanych z naszego regionu (podczas gdy rok wcześniej odsetek ten wynosił 77 proc.). Jeszcze większą popularnością płatności bezgotówkowe cieszą się wśród Węgrów i Rumunów (odpowiednio 84 i 83 proc. wskazań). Ankietowani turyści, którzy zamierzają płacić kartą, cenią tę metodę za wygodę (tak odpowiedziało 61 proc. badanych), szybkość (55 proc.) i bezpieczeństwo rozumiane jako brak ryzyka utraty gotówki (54 proc.).

Większość mieszkańców Europy Środkowo-Wschodniej planujących w tym roku wakacje za granicą decyzję o metodzie płatności na miejscu podejmuje jeszcze przed wyjazdem (75 proc.). Z tej samej karty płatniczej, której używają w kraju rodzimym, zamierza korzystać 53 proc. osób podróżujących do kraju, w którym obowiązuje inna waluta. Polscy respondenci mają w tym względzie podobne plany – połowa z nich będzie korzystać właśnie z tej metody płatności. Z kolei Węgrzy i Rumuni są najbardziej skłonni użyć innej karty. Trzech na czterech polskich podróżnych korzystających z kart za granicą będzie używać tej, która przypisana jest do konta wielowalutowego.

Jeśli chodzi o wybór kierunków podróży, to najwięcej respondentów z Polski zamierza odwiedzić Włochy, Chorwację i Grecję. Wśród krajów pozaeuropejskich największą popularnością cieszą się Egipt, Maroko i Tunezja. Co ciekawe, liczba osób, dla których inflacja i rosnące koszty życia będą stanowić przeszkodę w podjęciu zagranicznej podróży, w porównaniu z 2023 r. znacząco spadła – o prawie 37 proc.

Przeczytajcie także: Visa z raportem na temat pomocy humanitarnej

Ponad połowa podróży planowanych przez Polaków w tym roku zostanie zorganizowanych samodzielnie, w dużej mierze z wykorzystaniem e-commerce. Aż 70 proc. ankietowanych zamierza opłacić swój nocleg przez internet, a 43 proc. zamierza w ten sposób kupić usługi dotyczące transportu. W obu tych przypadkach najpopularniejszą metodą płatności okazała się karta płatnicza. Z kolei 39 proc. podróży planowanych przez Polaków przybierze formę wyjazdu zorganizowanego, przy czym 40 proc. takich wojaży zostanie zakupionych online za pośrednictwem strony biura podróży, 16 proc. za pośrednictwem internetowych platform agregujących, a 44 proc. stacjonarnie.

Visa przypomina także podróżującym, że sieć akceptacji kart z jej logo rozciąga się na ponad 200 krajów i terytoriów zależnych. Zapewnia, że obsługiwane prez nią płatności wkacyjne są chronione przed oszustwami dzięki tym samym zaawansowanym technologicznie systemom, które chronią płatności na co dzień. Zwraca uwagę, że płacenie kartą może być bardziej opłacalne niż wymiana pieniędzy w kantorze oraz że przy wypłacie z bankomatu za granicą podróżni mogą wybrać między lokalną i rodzimą walutą – wybranie waluty lokalnej oznacza skorzystanie z kursu wymiany wydawcy karty, który może okazać się korzystniejszy.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI: VISA, KARTY

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies