Ubezpieczenie zapewnia zwrot ceny biletu, jeśli klient nie dotrze na wydarzenie np. ze względu na chorobę, ale też przez korki czy opóźnienie autobusu bądź pociągu
Serwis do zakupu biletów na wydarzenia kulturalne i sportowe biletyna.pl rozpoczął oferowanie ubezpieczeń na wypadek, gdy np. nie zdążyliście na koncert, bo w mieście były korki lub spóźnił się pociąg. Ochronę zapewnia Colonnade.
Obecnie projekt jest w fazie pilotażu, w związku z czym oferta ubezpieczenia wyświetla się osobom kupującym bilety tylko na niektóre wydarzenia. Wkrótce jednak klienci mają móc ubezpieczyć każdą kupowaną przez biletyna.pl wejściówkę, zarówno na imprezy w Polsce, jak i za granicą.
Koszt ubezpieczenia zależy od wartości biletu czy karnetu. Opcja objęcia ochroną pojawia się podczas zakupu wejściówki, wystarczy wtedy zaznaczyć odpowiednie pole. Po dokonaniu płatności za bilety oraz ubezpieczenie, klient otrzymuje niezbędne dokumenty na podany przez siebie adres mailowy.
Oferowane przez Colonnade ubezpieczenie zapewnia zwrot ceny biletu, jeśli klient nie będzie mógł uczestniczyć w wydarzeniu w wyniku nagłej i nieoczekiwanej okoliczności. Chodzi o takie zdarzenia jak m.in. nieszczęśliwy wypadek lub choroba (w tym covid-19), awaria bądź kradzież pojazdu, opóźnienie samolotu, pociągu lub autobusu, korki na drodze, rabunek biletu lub dokumentów tożsamości czy wezwanie na policję lub do sądu.
Współpraca Colonnade i biletyna.pl to kolejne partnerstwo typu embedded insurance (ubezpieczenia oferowane przez dostawcę produktu nieubezpieczeniowego, jako uzupełnienie głównej oferty) wśród serwisów biletowych. W zeszłym roku na podobny krok zdecydowały się Uniqa i Going oraz PZU i eBilet.pl. Ochronę na wypadek konieczności rezygnacji z wydarzenia mogą też zapewnić sobie klienci serwisu Ticketmaster, który współpracuje z Allianz Worldwide Partners, z kolei kupujący na eventim.pl mogą wykupić ubezpieczenie biletu w Ergo Ubezpieczenia Podróży.