Pierwszym bankiem z grupy BPS, który testuje przelewy P2P Blik, jest Pieniński Bank Spółdzielczy
Klienci banków spółdzielczych zrzeszonych w BPS, korzystający z aplikacji Nasz Bank, zyskają możliwość wykonywania przelewów Blik na numer telefonu. Aplikacja uzyskała bowiem odpowiednią certyfikację Polskiego Standardu Płatności (operatora Blika), o czym informuje dostawca oprogramowania, czyli Zakład Usług Informatycznych Novum.
Pierwszym bankiem spośród zrzeszonych w BPS, który zdecydował się na wdrożenie przelewów Blik P2P, jest Pieniński Bank Spółdzielczy. Instytucja prowadzi obecnie testy nowego rozwiązania.
Rozwijana przez Novum aplikacja Nasz Bank to oprogramowanie udostępniane klientom banków spółdzielczych z obu zrzeszeń: BPS i SGB. Wprowadzono ją na rynek we wrześniu 2019 r., a korzysta z niej 120 tys. użytkowników – zarówno posiadaczy telefonów z systemem iOS, jak i Android. Dostępne w niej funkcje, jej wygląd, a także nazwa mogą się różnić między instytucjami, ponieważ narzędzie może być różnie skonfigurowane w zależności od preferencji poszczególnych banków spółdzielczych oferujących apkę swoim klientom.
Wprowadzając usługę przelewów na numer telefonu w bankowości mobilnej zrzeszenie BPS goni konkurencyjną grupę SGB. Ta bowiem umożliwiła już swoim klientom korzystanie z przelewów Blik P2P w październiku, udostępniając to rozwiązanie w aplikacji SGB Mobile. Warto jednak pamiętać, że aplikacja Nasz Bank to jedna z kilku różnych jakie znajdują się w ofercie poszczególnych banków z grupy BPS.