Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
11 banków, które oferują cash back za darmo

Ich klientom nie straszne są podwyżki prowizji za wypłaty z bankomatów, bo mają bezpłatny dostęp do gotówki ze sklepowej kasy

Cash back to usługa znana na naszym rynku od 2006 roku. Polega na tym, że przy okazji dokonywania płatności kartą za zakupy, ze sklepowej kasy można wypłacić niewielką kwotę gotówki do 300 zł.

Znaczenie tej usługi może rosnąć w sytuacji, gdy wiele banków szuka nowych pomysłów na poprawę rentowności biznesu kartowego. Jednym ze sposobów jest wprowadzanie bądź podnoszenie prowizji za wypłaty gotówki. Cash back może pozostać tańszy, gdyż nie wymaga utrzymywania dodatkowej infrastruktury w postaci bankomatów. Wypłaty są realizowane dzięki tym samym terminalom, które służą do przyjmowania transakcji bezgotówkowych.

Przeczytaj także: Powstaje program lojalnościowy, który może przyćmić popularnego Paybacka

Cash back dostępny jest dla klientów 14 spośród największych banków komercyjnych działających w Polsce. Posiadacze kart 11 z nich gotówkę przy okazji zakupów mogą wypłacać zupełnie za darmo. Prowizji z tego tytułu nie pobierają: Alior, Bank Pocztowy, BPH, Citi Handlowy, Credit Agricole, Euro Bank, Getin, ING Bank Śląski, mBank i Millennium.

Również w BGŻ usługa jest darmowa dla posiadaczy podstawowego „Konta bardzo osobistego”. W przypadku użytkowników rachunków o nazwie „Konto nr 1” oraz „Planu aktywnego”, prowizja za cash back wynosi 50 groszy.

Przeczytaj także: Oto 5 prostych sposobów na zwiększenie bezpieczeństwa korzystania z kart płatniczych

W trzech innych bankach wypłaty z kasy sklepu są niestety płatne. 1,5 zł pobiera za to każdorazowo BZ WBK, 0,99 zł – Pekao oraz 1 zł – PKO BP. W tym ostatnim, z przywileju bezpłatnego dostępu do cash backu korzystać mogą jedynie bardziej zamożni klienci, posiadacze rachunków w ramach bankowości osobistej i prywatnej.

Wśród instytucji detalicznych w Polsce wciąż są takie, które nie pozwalają klientom na wypłaty ze sklepowych kas. To: BNP Paribas, Raiffeisen Polbank i Toyota Bank.

Przeczytaj także: Intercity rozpoczyna sprzedaż biletów przez smartfony

Ze statystyk Narodowego Banku Polskiego wynika, że w ostatnim czasie popularność cash backu w Polsce znacznie wzrosła. W III kw. ubiegłego roku (to najświeższe dane jakie są) klienci wykonali 1,33 mln transakcji tego rodzaju. To wzrost o 16 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem.

Analitycy NBP wskazują, że to zasługa zwiększenia liczby punktów handlowych oferujących cash back. Na koniec września ub. roku było ich ponad 60 tys., czyli o 7 tys. więcej niż na koniec czerwca. Do wzrostu popularności usługi przyczyniła się również akcja promocyjna „Płać kartą i wypłacaj” prowadzona przez MasterCarda.

Rozwojowi usługi cash back w Polsce poświęcona będzie XXVI sesja konferencji z cyklu: „Polskie karty i systemy”, która odbędzie 12 marca w Polonia Palace Hotel w Warszawie. Serwis Cashless.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Grafika: MasterCard

KATEGORIA
PORADNIKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies