Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Dzięki tej nowej funkcji SkyCash już nie przepłacicie za parkowanie

Operator aplikacji wykorzysta do tego wiadomości push

Jeżeli używacie funkcji "start/stop" w aplikacji SkyCash do opłacania postoju w płatnej strefie parkowania, to zapewne macie podobne doświadczenia jak ja. Uruchamiacie parkowanie "startem" i spokojnie udajecie się na spotkanie. Następnie wracacie do auta i już macie zamiar skorzystać z opcji "stop", gdy właśnie dzwoni telefon. Odbieracie więc, a po zakończonej rozmowie spokojnie udajecie się do domu. I dopiero gdy o godz. 18 otrzymujecie SMS informujący, że aplikacja automatycznie zakończyła parkowanie danego dnia, dociera do Was, że przez cały ten czas płaciliście za postój w płatnej strefie, choć samochód już dawno jest w Waszym garażu.

Nieraz zastanawiałem się, dlaczego operator aplikacji nie przypomina użytkownikom np. SMS-em co godzinę lub dwie, że uruchomili parkowanie i w ten sposób nie pyta, czy aby na pewno chcą je kontynuować. To ustrzegłoby wiele osób od przepłacania za postój kilkunastu a nieraz kilkudziesięciu złotych. Ktoś kiedyś stwierdził, że może firmie opłaca się takie przedłużanie, bo od każdej złotówki wydanej przez użytkowników w płatnej strefie dostaje prowizję.

Przeczytajcie także: Nie tylko karty trafią pod nadzów NBP

Ta teoria z gatunku spiskowych ma pewnie jakiś sens. Ale z drugiej strony muszę powiedzieć, że zapominanie o zakończeniu parkowania to, obok zdarzających się problemów z logowaniem, moje jedyne negatywne doświadczenie w używaniu apki SkyCash. Jeszcze mnie od niej nie odstraszyło, ale w sytuacji, gdy każdy parkomat w Warszawie ma terminal zacząłem się już zastanawiać, czy nie przerzucić się na karty. Podejrzewam, że wielu z Was ma odczucia podobne, więc i SkyCash powinien takie ryzyko dostrzec.

I z moich informacji wynika, że dostrzegł. W najbliższym czasie, aczkolwiek dokładnego terminu jeszcze nie znam, w aplikacji ma pojawić się nowa funkcja przypominania o uruchomionym parkowaniu. Komunikat będzie wysyłany do użytkowników za pośrednictwem wiadomości push. Operator nie chce wykorzystywać do tego SMS-ów ze względu na wysokie koszty.

Przeczytajcie także: SkyCash wreszcie z zyskiem

Natomiast jeżeli macie z aplikacją SkyCash podobne doświadczenia jak ja, do czasu wyposażenia jej w opcję przypominania o parkowaniu polecam Wam chałupniczą metodę radzenia sobie z tym problemem. Od niedawna SkyCash oferuje szybkie doładowanie konta za pośrednictwem Przelewów24. Trwa to dosłownie kilkanaście sekund (chociaż kosztuje 1,9 proc. kwoty doładowania). Przy pomocy tego rozwiązania zasilam więc konto zawsze drobną kwotą, np. 5 zł. Dzięki temu gdy zapomnę zatrzymać parkowanie, apka zje co najwyżej kilka złotych.

Natomiast gdy moje spotkanie się przedłuża, aplikacja wysyła SMS-a z komunikatem o zakończonym parkowaniu z powodu braku środków na koncie. Doładowuję więc je wtedy za 5 zł i ponownie uruchamiam parkowanie. Masowe stosowanie tej metody przez użytkowników może dodatkowo zmotywować operatora aplikacji do szybszego wprowadzenia funkcji przypominania, bo koszt SMS-ów zje mu znaczną część niewielkiej marży.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI:

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies