Aplikacja Patron GO służy do optymalizacji wydatków na usługi finansowe, telekomunikacyjne i energię elektryczną
Nest Bank opublikował informację na temat nawiązania współpracy z czeskim fintechem Patron GO. To spółka, która oferuje aplikację mobilną mającą pomagać w oszczędzaniu pieniędzy wydawanych na usługi finansowe, telekomunikacyjne i na energię elektryczną.
Po zarejestrowaniu w apce Patron GO klient może przejść do logowania na swój rachunek bankowy. Fintech ściąga z niego dane na temat transakcji i na ich podstawie sprawdza, czy wydatki danego klienta nie są zbyt wysokie w porównaniu ze stawkami rynkowymi. Aplikacja może też proponować rekomendacje dotyczące zmiany dostawców poszczególnych usług.
Patron GO współpracuje z innym fintechem – Kontomatikiem. Ten specjalizuje się w usługach opartych o tzw. otwartą bankowość. Pozwala na zgodny z przepisami dostęp podmiotów zewnętrznych do danych zgromadzonych na rachunkach prowadzonych w niemal dowolnym banku w Polsce.
– Kontomatik, jako partner technologiczny wspierający rozwiązanie Patron GO umożliwia użytkownikom dodawanie transakcji z banku do aplikacji w bezpieczny sposób. Kontomatik działa w oparciu o otwartą bankowość, która umożliwia powstawanie rozwiązań polegających na zbieraniu danych z różnych banków w jednym miejscu, co jest kluczowe do uzyskania pełnego obrazu swojej sytuacji finansowej – mówi Dominik Wolski, business development manager Kontomatik.
Na czym więc polega współpraca Nest Banku z Patron GO? Jak się okazuje, to promocja. Biuro prasowe Nest podaje, że klienci, którzy założą nowe konto i dodadzą je do portfela w aplikacji Patron GO, otrzymują od Patron GO jednorazowy bonus w wysokości 35 zł. Środki są przekazywane bezpośrednio na konto w Nest Banku. Bonus nie jest dostępny dla użytkowników innych banków, którzy korzystają z aplikacji.