Aplikacja PeoPay Light to jeden z elementów do realizacji celów zaprezentowanej dzisiaj nowej strategii Pekao
Wiceprezes Pekao Błażej Szczecki, w trakcie dzisiejszej prezentacji nowej strategii tego banku, zapowiedział wprowadzenie na rynek aplikacji PeoPay Light. – Będziemy ją kierować do osób starszych oraz do mniej cyfrowych klientów, preferujących prostsze rozwiązania – powiedział przedstawiciel Pekao. Z informacji biura prasowego Pekao wynika, że wdrożenie planowane jest na początek przyszłego roku.
Podkreślił także, że PeoPay ma być głównym kanałem kontaktu klientów z bankiem, także głosowo. – Zamierzamy wdrożyć voicebanking. W pierwszym etapie jako asystenta dla pracowników. W kolejnym, gdy rozwiązanie zostanie dopracowane i rozwinięte, także jako bezpośredni kontakt z bankiem dla klientów – powiedział Błażej Szczecki.
Warto przypomnieć, że wdrożenie aplikacji w wersji Light zapowiedział też największy konkurent Pekao, a więc PKO BP. IKO Light będzie jednak pełnić zupełnie inną rolę niż PeoPay Light. W przypadku PKO aplikacja w wersji lekkiej ma być kierowana do klientów, którzy nie posiadają tu rachunku, a chcą skorzystać z innej oferty banku, a więc np. karty kredytowej, ubezpieczenia czy pożyczki.
Natomiast podczas dzisiejszej konferencji prasowej zwrócono uwagę także na oddziały stacjonarne, których Pekao ma prawie 500 w całym kraju. Przedstawiciele Pekao podkreślili, że bank chce być w kontrze do trendów obowiązujących w polskiej bankowości i uczynić z sieci stacjonarnej źródło przewagi konkurencyjnej. – Poprawimy format i zoptymalizujemy powierzchnię oddziałów oraz na nowo zdefiniujemy ich rolę na edukacyjną i doradczą. Wdrożymy też nowe formaty oddziałów – stwierdził Błażej Szczecki.
A jeśli chodzi o strategię Pekao, to zapisano w niej hasło "Sięgamy ponad horyzont". Jej filary to: wzrost, dostępność oraz sprawność. Pośród priorytetów na następne trzy lata znaleźć można m.in. rozbudowę produktów dla młodych klientów, rozwój oferty bancassurance, wzmocnienie kanałów cyfrowych banku, w tym rozwój bankowości konwersacyjnej nowej generacji, jak również dalszą digitalizację i automatyzację kluczowych procesów. Bank przyjmuje także cele ESG będące integralną częścią jego strategii biznesowej.
(Na zdjęciu zarząd Pekao z prezesem Cezarym Stypułkowskim podczas dzisiejszej konferencji prasowej).