W I kw. bieżącego roku decyzję o zmianie banku przez Ognivo podjęło niecałe 2,7 tys. osób, podczas gdy przed rokiem było to o ponad 2 tys. osób więcej
KIR podał kwartalne statystyki dotyczące przenoszenia rachunków za pośrednictwem zarządzanego przez tę instytucję systemu Ognivo. Wynika z nich, że w okresie styczeń-marzec zdecydowało się na to 2657 osób, z czego najwięcej, bo 950 – w styczniu. To jednak dużo mniej niż w I kw. ubiegłego roku, gdy takich osób było 4796. W całym 2024 r. konto przez Ognivo przeniosło ponad 15,2 tys. klientów.
Aby zmienić bank za pośrednictwem Ogniva, wystarczy złożyć odpowiedni wniosek w banku, w którym nowe konto chce się założyć. Instytucja ta może zająć się zamknięciem starego rachunku, przenieść stamtąd pieniądze, zlecenia płatnicze, pełnomocnictwa itd. Może też poinformować wskazane przez klienta podmioty, a więc np. zakład pracy wysyłający pensję, o nowym numerze konta danej osoby. Proces zajmuje kilka dni i jest wygodny o tyle, że nie wymaga żadnego zaangażowania ze strony klienta.
System Ognivo umożliwia bezpieczną i szybką komunikację online pomiędzy bankami a innymi uprawnionymi podmiotami. Oprócz banków (komercyjnych i spółdzielczych), Ognivo wykorzystywane jest m.in. także przez ZUS, Pocztę Polską, urzędy miast, urzędy skarbowe, izby celne, administracyjne organy egzekucyjne, komorników sądowych itd. Możliwość przeniesienia rachunku jest jedną z usług oferowanych przez Ognivo. Można to jednak zrobić także samodzielnie, zamykając rachunek w jednym banku i otwierając w innym.