Answear.com chwali się bardzo dużym popytem na swoje akcje i pozyskaniem z oferty publicznej 45 mln zł na dalszy rozwój
Answear.com, jeden z najpopularniejszych w Polsce internetowych sklepów z modą, poinformował o przydzieleniu akcji w pierwszej ofercie publicznej i dacie planowanego debiutu na giełdzie. Do inwestorów indywidualnych trafiło ok. 644 tys. akcji a instytucjonalnych – prawie 2,6 mln. Cenę emisyjną ustalono na 25 zł za akcję, a dzięki emisji spółka pozyskała 45 mln zł. Redukcja w transzy dla klientów indywidualnych wyniosła 96,6 proc. co oznacza, że popyt znacznie przewyższył liczbę oferowanych akcji. Debiut Answear.com na giełdzie w Warszawie odbędzie się prawdopodobnie 8 stycznia.
– Pozyskaliśmy 45 mln zł, które istotnie wzmocnią dalszy rozwój Answear.com. Kwota ta umożliwi nam realizację strategicznych celów w postaci powiększenia oferty produktowej oraz wzmocnienia świadomości marki poprzez kampanie marketingowe. Warto podkreślić, iż te dwa obszary są dla nas kluczowe i bezpośrednio przekładają się na nasze wyniki i budowę wartości spółki – powiedział Krzysztof Bajołek, prezes Answear.com.
Przedstawiciel Answear.com zadeklarował równocześnie, że spółka przygotowuje program lojalnościowy Answear Club Investor dla indywidualnych posiadaczy akcji firmy. Do klubu będzie mógł przystąpić każdy inwestor z co najmniej 50 akcjami Answear.com na rachunku maklerskim. Członkowie ACI będą mogli liczyć na 20-proc. rabat (na produkty nieprzecenione, z wyłączeniem niektórych marek), wcześniejszy dostęp do akcji rabatowych, a także indywidualną usługę personal shopera (indywidualne porady stylisty). Więcej szczegółów na temat programu zostanie przedstawionych już w styczniu.
Answear.com to drugi w ostatnim czasie przedstawiciel branży e-commerce, który trafi na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie. Kilka tygodni temu spektakularny debiut odnotował lider polskiego handlu internetowego – firma Allegro. W efekcie jej wartość rynkowa przekroczyła 100 mld zł. Wkrótce na giełdę może wrócić też właściciel Inpostu, który jest operatorem największej w Polsce sieci paczkomatów zyskującej na rozwoju e-commerce. Firma, która w przeszłości była już notowana na GPW, teraz prawdopodobnie trafi na parkiet w Holandii.