Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
NEWS
Bank Pekao uległ. Od dziś oferuje płatności Google Pay i to bezpośrednio w PeoPay

Pekao był dotąd jednym z trzech dużych banków w Polsce, obok Millennium i PKO BP, które nie oferowały jeszcze Google Pay

Bank Pekao poinformował o udostępnieniu klientom indywidualnym płatności mobilnych Google Pay. Z rozwiązania korzystać mogą wszystkie osoby posiadające karty debetowe i kredytowe Mastercard oraz karty debetowe Visa Debit Gold. Płatności Google Pay dostępne są bezpośrednio w aplikacji mobilnej PeoPay od wersji 3,5. Google Pay w Pekao pozwala na płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych a w przypadku kart Mastercard – także na wypłaty gotówki z bankomatów.

Przeczytajcie także: Otwarta bankowość w Pekao

Pekao był jednym z trzech dużych banków na polskim rynku, które nie oferowały jeszcze płatności Google Pay (dwa pozostałe to Millennium i PKO BP). Jego klienci posiadający telefony z systemem operacyjnym Android mogli korzystać z płatności zbliżeniowych HCE dostępnych w PeoPay. Decyzja o wstrzymaniu się z wprowadzeniem do oferty Google Pay tłumaczona była często dbaniem o to, aby dane transakcyjne nie trafiały do podmiotów zewnętrznych, w tym wypadku do firmy Google.

Wygląda na to, że Pekao zmienił zdanie i poszedł w kierunku, w którym wcześniej udało się kilka innych instytucji jak np. Getin czy Santander. Banki te początkowo również oferowały płatności HCE, by później przeprosić się z rozwiązaniem Google Pay, a następnie wycofać HCE. Pekao zadeklarował dziś, że zrobi podobnie. Może to oznaczać pewne komplikacje w przyszłości, gdy chciałby zaoferować aplikację i płatności mobilne użytkownikom nowych smartfonów Huawei, na których Google Pay nie działa. No chyba, że Huawei zdecyduje się na wprowadzenie w Polsce własnego rozwiązania z tego obszaru, czyli Huawei Pay.

Przeczytajcie także: Nowość w mojeID dla klientów Pekao

Do korzystania z Google Pay wystarczy aktualna aplikacja mobilna banku i to niezależnie od tego, czy klient Pekao posiada już wydaną kartę płatniczą czy nie. Dla klientów korzystających z aplikacji PeoPay, w tym nowych dopiero rozpoczynających przygodę z PeoPay, usługa płatności zbliżeniowych telefonem dostępna jest już od chwili podpisania umowy i aktywacji aplikacji. Nie trzeba czekać na wydanie karty do konta. Wystarczy dodać instrument płatniczy PeoPay (odpowiednik karty wirtualnej) do Google Pay.

Natomiast w przypadku klientów posiadających już karty, aby aktywować ten rodzaj płatności, wystarczy zalogować się do aplikacji PeoPay i dodać ją do Google Pay. Można też to zrobić w aplikacji Google Pay, wpisując dane, a następnie zatwierdzając operację kodem wysłanym w wiadomości SMS. Aplikacja PeoPay obsługująca płatności Google Pay (od wersji 3.5) będzie od dziś stopniowo udostępniana klientom do pobrania w sklepie Google Play.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies