Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Karty kredytowe zniknęły z oferty Idea Banku. Instytucja być może przywróci sprzedaż w przyszłym roku

Obecnie Idea Bank zarządza portfelem kredytówek wydanych wcześniej, ale np. ciekawych kart wydanych pod marką Lion’s Bank już nie wznawia

W ofercie Idea Banku nie ma już kart kredytowych. – Priorytety biznesowe banku oraz bieżąca analiza rentowności produktu były powodem tymczasowego wstrzymania jego oferowania – tłumaczy biuro prasowe Idei w odpowiedzi na pytania cashless.pl w tej sprawie. Dodano, że bank obsługuje portfel kart wydanych wcześniej i obecnie pracuje nad ich odświeżeniem. – Karty są wznawiane na kolejne okresy i już wkrótce ich użytkownicy będą je mogli wymienić na plastiki umożliwiające korzystanie z płatności Google Pay – pisze biuro prasowe Idei.

Przeczytajcie także: Lion's Bank będzie wydawał kartę Maserati

Z przekazanych informacji wynika też, że rozważane jest wznowienie sprzedaży kart kredytowych w przyszłym roku. Natomiast nie są i nie będą wznawiane kredytówki wydane w przeszłości przez należącą do Idei markę Lion’s Bank. Ostatnia umowa na korzystanie z tych kart wygaśnie w maju 2022 r. To oznacza, że wkrótce przestaną działać ostatnie, ciekawe karty, wydawane przez Lion’s Bank. Przypomnę, że instytucja ta sprzedawała np. metalową kartę o nieregularnych kształtach głowy lwa Master Key World Elite Mastercard czy również metalową kartę z logo Maserati.

Maksymalne oprocentowanie kredytu w karcie kredytowej jest regulowane i obecnie wynosi 7,2 proc. w skali roku. Nigdy w historii polskiej bankowości w XXI w. nie było tak niskie, a jest efektem prawie zerowych stóp procentowych banku centralnego. To sprawia, że wiele instytucji narzeka na niską opłacalność wydawania kart kredytowych.

Przeczytajcie także: Karta wpłatnicza. Znacie to?

Warto też przypomnieć, że już wcześniej, przed ostatnimi obniżkami stóp procentowych, biznes kart kredytowych miał się w Polsce słabo. Od dłuższego czasu ich liczba na polskim rynku nie rosła, a ostatnio spadła. Z danych Narodowego Banku Polskiego wynika, że na koniec czerwca 2020 r. było ich 5,3 mln, o ok. 100 tys. mniej niż na koniec marca bieżącego roku. Idea natomiast nie jest pierwszym bankiem, który w ostatnim czasie zrezygnował ze sprzedaży kredytówek. Wcześniej zrobiło to np. Inteligo.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies