Jest to zjawisko korzystne, bo sprzyja wygodzie klientów i obniżeniu kosztów firm prowadzących działalność w świecie cyfrowym
Podczas programu Cashless Live, który mogliście oglądać na żywo w miniony piątek, zaproszeni eksperci dyskutowali na temat rozwoju różnych metod potwierdzania tożsamości w świecie cyfrowym. Uczestnicy dyskusji zgodzili się, że dla dobra rozwoju gospodarki elektronicznej zjawiskiem korzystnym jest rosnąca liczba instrumentów pozwalających na weryfikację tożsamości w internecie.
– Podobnie jak w świecie rzeczywistym tak i w świecie cyfrowym potrzebnych jest wiele metod potwierdzania tożsamości, w zależności od tego czego wymaga dana sytuacja. O tym, która metoda zostanie ostatecznie wykorzystana, powinien decydować klient – stwierdziła Elżbieta Włodarczyk, dyrektor linii biznesowej podpis elektroniczny w KIR.
Podobnie uważa Krzysztof Pycia, dyrektor sprzedaży sektora finansowego w Blue Media. – Reprezentowana przeze mnie firma buduje rozwiązanie ID Hub, które oferować będzie różne narzędzia weryfikacyjne. Obecnie dostępna jest tam już tożsamość bankowa, przelew weryfikacyjny czy narzędzie wykorzystujące otwartą bankowość. W ciągu kilku najbliższych dni mamy zamiar udostępnić wideoweryfikację a później inne, możliwie wszystkie dostępne na rynku rozwiązania – powiedział przedstawiciel Blue Media.
Z kolei Tomasz Goźliński, doradca ds. rozwoju strategii w biurze rozwiązań cyfrowych PWPW zdradził plany związane z oferowaną przez PWPW aplikacją eDO APP (apka umożliwia podpisywanie dokumentów i potwierdzanie tożsamości w internecie z pomocą dowodów osobistych z tzw. warstwą elektroniczną). – Planujemy wdrożenia, które umożliwią wykorzystanie w aplikacji eDO App innych dokumentów niż tylko nowe dowody osobiste – powiedział Tomasz Goźliński. Takimi dokumentami mogą być np. paszporty czy karty pobytu posiadane przez obcokrajowców.
O planach związanych z rozwojem narzędzi tożsamościowych oferowanych przez firmę Identt mówił także jej prezes Jan Szajda. – Prowadzimy intensywne prace nad rozwojem funkcjonalnym naszej oferty tak, by potwierdzanie tożsamości z jej pomocą było jeszcze prostsze. Zamierzamy także rozwijać się geograficznie, by z naszych instrumentów można było korzystać w kolejnych krajach za granicą – powiedział przedstawiciel firmy Identt.
Całą rozmowę, jaka odbyła się podczas ostatniego Cashless Live, możecie znaleźć na kanale cashless.pl na YouTube. Zapis wideo zawiera także interesującą sesję Q&A, w trakcie której widzowie zadali prelegentom wiele pytań. Natomiast już 9 października 2020 r. będzie można zobaczyć piąty odcinek Cashless Live, tym razem poświęcony tematowi otwartej bankowości. Partnerami merytorycznymi programu zostały firmy KIR i Visa.