PKO BP na razie nie zdradza konkretnej daty udostępnienia nowego systemu transakcyjnego
PKO BP poinformował klientów o zamiarze wyłączenia serwisu transakcyjnego w wersji "lajt", czyli przeznaczonego do korzystania za pośrednictwem przeglądarki na smartfonach. Jednocześnie bank zapowiedział udostępnienie nowego systemu iPKO dostosowującego sposób wyświetlania treści do wielkości ekranu urządzenia, na którym jest otwierany. To technika RWD, która umożliwia wygodne korzystanie z systemu zarówno na komputerach jak i tabletach czy smartfonach.
Na razie PKO BP nie podał konkretnej daty wdrożenia nowego iPKO i wyłączenia serwisu "lajt". Informacje na ten temat mają pojawić się wkrótce. Natomiast już dziś bank opublikował najważniejsze zmiany, jakie zajdą w serwisie iPKO w porównaniu z jego aktualną wersją.
Z komunikatu PKO BP wynika zatem, że wprowadzony zostanie nowy ekran startowy i menu główne. Jeżeli korzystacie z serwisu iPKO na komputerze, zobaczycie konta jedno pod drugim. Na telefonie komórkowym rachunki będą prezentowane obok siebie i będzie można przesuwać je palcem. W ostatnich operacjach na koncie oprócz transakcji zrealizowanych, zobaczycie też odrzucone i anulowane. W sekcji Moje produkty zobaczycie podsumowanie swoich finansów i będziecie mogli złożyć wniosek o nowe produkty.
W nowym iPKO pojawi się także ikona Start, za pośrednictwem której będzie można wrócić do ekranu startowego z dowolnego miejsca w serwisie. W sekcji Płatności znajdą się m.in. przelewy, zlecenia stałe, polecenia zapłaty, doładowania, kantor, itd. PKO podkreśla także, że część funkcji w nowym iPKO będzie wyglądało tak jak dziś – zostaną dostosowane do nowego wkrótce. Bank podkreśla też, że nie zmieni się adres strony logowania, numery klientów lub loginy oraz hasła, obrazki bezpieczeństwa i narzędzia autoryzacyjne.