Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Prawie 11 mln zł. Tyle wydaliście na parkowanie za pomocą smartfonów w największych miastach w II kw. 2019 r.

To kwartalny rekord od czasu gdy cashless.pl zbiera dane na ten temat

Z danych udostępnionych przez władze dziesięciu największych miast w Polsce wynika, że w okresie od kwietnia do czerwca bieżącego roku wydaliście tam na postój w strefach płatnego parkowania bez mała 11 mln zł. To najwięcej od 2017 r., czyli od czasu gdy cashless.pl zbiera dane na ten temat.

W rankingu miast z największymi przychodami z parkowania realizowanymi za pomocą aplikacji mobilnych tradycyjnie już przoduje Warszawa, która pod względem liczby miejsc postojowych ma największą strefę parkowania w Polsce. W ubiegłym kwartale odnotowała przychody z tego tytułu w wysokości ponad 4,7 mln zł.

Przeczytajcie także: Rekordowa sprzedaż biletów miejskich przez smartfony

Na kolejnym miejscu uplasował się Kraków. Z tym, że niecałe 2,5 mln zł przypisane do tego miasta to dane z IV kw. ub. roku. Władze stolicy Małopolski od tamtego czasu nie zdecydowały się bowiem podać aktualnych informacji na temat przychodów z parkowania uzyskanych przy pomocy smartfonów. Na kolejnych pozycjach uplasowały się Poznań, Szczecin i Gdańsk.

Jeżeli chodzi o operatorów aplikacji mobilnych, z największą sprzedażą biletów parkingowych nieprzerwanie liderem pozostaje SkyCash, którego klienci w II kw. wydali na parkowanie ponad 8,9 mln zł. Na kolejnej pozycji uplasował się moBiLET ze sprzedażą na poziomie 1,9 mln zł. I właściwie tylko ci dwaj operatorzy się liczą na rynku mobilnych opłat za parkowanie. Trzeci w zestawieniu mPay odnotował sprzedaż w wysokości zaledwie 44 tys. zł.

Warto tu przypomnieć raport Cashless na temat aplikacji mobilnych do zakupu biletów komunikacji miejskiej. W tym obszarze rynek rozwija się o wiele szybciej, a wartość sprzedaży w największych miastach przekracza już 30 mln zł w kwartale. Raport możecie znaleźć tutaj.

Przeczytajcie także: Nowość w aplikacji mPay

A na koniec jeszcze uwaga dotycząca metody zbierania danych. Jak wspomniałem, pochodzą od władz poszczególnych miast. Wyjątkiem są liczby dotyczące Szczecina, skąd dostałem tylko ogólną wartość sprzedaży biletów parkingowych, bez podziału na poszczególne aplikacje. Dla potrzeb niniejszego raportu podzieliłem ją na pół i przypisałem po równo dwóm operatorom obsługującym strefę parkowania w tym mieście przez aplikacje.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies