Prawie wszyscy z Was korzystają z aplikacji mobilnej swojego banku. Tak przynajmniej wynika z sondy Cashless, w której wzięliście udział
Kilka tygodni temu zapytaliśmy czytelników o to, czy a jeżeli tak to w jaki sposób korzystają z aplikacji mobilnej banku. Głosować mogliście poprzez wskazanie jednej z pięciu odpowiedzi, znajdujących się w boksie sondy, w prawym górnym rogu strony cashless.pl.
Po podsumowaniu wyników okazało się, że zdecydowana większość Was, albo więcej – prawie wszyscy bo 96 proc., loguje się do banku za pośrednictwem smartfona. Spośród 411 oddanych głosów w ankiecie jedynie 15 osób stwierdziło, że aplikacja mobilna banku nie jest im do szczęścia potrzebna. Ponadto jedynie 2 proc. w aplikacji nie robi nic więcej, oprócz sprawdzenia aktualnego stanu na koncie.
Natomiast najwięcej, aż 237 głosujących, czyli 58 proc., za pomocą aplikacji bankowej wykonuje przelewy zdefiniowane, a więc np. opłaca rachunki, oraz przelewy jednorazowe. Co piąty z czytelników Cashless poprzestaje na wykonywaniu przelewów zdefiniowanych. Aż 16 proc. za pomocą aplikacji dokonuje również zakupów produktów finansowych, a więc np. zaciąga kredyty, zakłada lokaty czy ubezpiecza samochód.
Oczywiście wyniki sondy nie mogą być traktowane jak badanie wykonane na reprezentatywnej próbie Polaków. To tylko zabawa przy tym przeprowadzona na specyficznej grupie osób zainteresowanych nowościami w branży finansowej, do której zaliczam czytelników Cashless.
Niemniej dobrze wiedzieć, że nie tylko lubicie czytać o nowoczesnych technologiach w finansach, ale i używacie ich w praktyce. Czy także korzystacie z płatności mobilnych? To pytanie kolejnej sondy. Zachęcam do wzięcia w niej udziału. Przypominam, że wysuwany boks z odpowiedziami na to pytanie znajduje się w prawym, górnym rogu strony.