Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
MasterCard stawia na biometrię

Organizacja chce, by takie rozwiązania zastąpiły w przyszłości uciążliwe hasła stosowane np. przy autoryzacji płatności

MasterCard podał wczoraj, że banki ze Stanów Zjednoczonych już w przyszłym roku będą mogły rozpocząć wdrażanie rozwiązań wchodzących w skład pakietu MasterCard Identity Check. Instytucje działające na pozostałych rynkach, w tym w Polsce, dostaną tę możliwość rok później, a więc w 2017 r.

Identity Check to pakiet rozwiązań bazujących na najnowocześniejszych technologiach, m.in. na biometrii, które mogą potwierdzić tożsamość klienta w celu autoryzacji transakcji przez internet. Ma to być wygodniejsze niż wpisywanie hasła. MasterCard unika na razie podawania szczegółów na temat tych pomysłów. Podkreśla jednak, że jednym z nich będzie autoryzacja za pomocą selfie, o czym mogliście przeczytać tutaj.

Przeczytajcie także: Jakie błędy popełniacie w sieci najczęściej?

W skrócie ma to działać tak: klient ściąga aplikację na swojego smartfona, która zeskanuje i zapamięta jego twarz. Później, przy finalizacji płatności, będzie musiał zrobić sobie tzw. selfie, aby potwierdzić swoją tożsamość.

Według badań przeprowadzonych przez MasterCard wynika, że 53 proc. respondentów częściej niż raz w tygodniu zapomina najważniejszych haseł. Zmusza to konsumentów do czasochłonnego wysiłku odzyskania hasła lub po prostu do rezygnacji z zakupów. Firma zaobserwowała, że użytkownicy e-commerce pragnęliby, aby hasła zostały zastąpione przez wygodniejsze rozwiązanie gwarantujące jednak ten sam poziom bezpieczeństwa. Ajay Bhalla, dyrektor ds. bezpieczeństwa w MasterCard uważa, że Identity Chceck spełnia wszystkie wyżej wymienione wymagania.

Przeczytajcie także: KNF ma założenia rekomendacji w sprawie transakcji w sieci

Największym zaufaniem branży finansowej cieszy się biometria naczyń krwionośnych palca, wprowadzana w Polsce przez firmę Hitachi. Jest ona wdrażana w bankomatach i oddziałach kilku instytucji, m.in. BPH, Getinu, IT Cardu czy BZ WBK. Ze względu na konieczność użycia zaawansowanego technologicznie sprzętu trudno jednak wdrożyć tę technologię przy zakupach zdalnych. Stąd pomysły na wykorzystanie innych danych biometrycznych.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies