Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Trzeci bank wprowadza usługę mojeID. Tym razem to państwowy Pekao

Wcześniej zrobiły to PKO i ING Bank Śląski

Bank Pekao poinformował o wdrożeniu oferowanej przez KIR usługi mojeID. Umożliwia ona potwierdzanie tożsamości na różnych portalach internetowych za pomocą danych logowania na rachunek bankowy. Przy czym hasła i loginy te nie są udostępniane administratorowi portalu, w którym klient chce potwierdzić swoją tożsamość i pozostają w bezpiecznym środowisku bankowym.

Przeczytajcie także: mojeID dla klientów PKO i PGNiG

Bank Pekao jest trzecim na polskim rynku, który usługę wdrożoną przez KIR zaoferował klientom. Jako pierwszy, na początku czerwca zrobił to inny państwowy bank – PKO. Wówczas jedynym portalem, w którym można było logować się za pomocą danych bankowych, było biuro obsługi spółki PGNiG. Chwilę później mojeID zostało wdrożone przez ING Bank Śląski.

Przeczytajcie także: ING Bank Śląski też już ma mojeID

mojeID rozwiązuje poważny problem, jaki występuje w trakcie korzystania z usług cyfrowych. Jeżeli któraś z nich wymaga potwierdzenia tożsamości, użytkownik musi się zarejestrować. Kłopot pojawia się, gdy stron, na których dokonano rejestracji jest dużo i trzeba pamiętać wiele loginów i haseł. Klienci zwykle więc rezygnują z korzystania z takich usług. Natomiast większość osób pamięta dane logowania na rachunek bankowy, gdyż wchodzi na niego często. W trakcie logowania przez mojeID na portalach zewnętrznych następuje przekierowanie do bezpiecznego środowiska, gdzie podaje się login i hasło na rachunek, a następnie klient już uwierzytelniony zostaje przekierowany z powrotem na stronę portalu.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies