Organizacja chce przekonać przedsiębiorców, że karty płatnicze mogą im pomóc w zarządzaniu finansami firmy
Z raportu Netbank przygotowywanego przez Związek Banków Polskich wynika, że w II kw. bieżącego roku bez mała 1,3 mln małych i średnich przedsiębiorstw aktywnie korzystało z rachunku bankowego przez serwis internetowy. Założyć można, że jeżeli nie większość to przynajmniej duża część z nich posiada kartę płatniczą wydaną do konta. Wciąż jednak sporą część swoich rozliczeń firmy te prowadzą gotówką. Visa chce to zmienić.
– Karty biznesowe mają wiele zalet umożliwiających przedsiębiorcom, a także zatrudnionym przez nich pracownikom, lepszą kontrolę nad firmowymi finansami i większą swobodę w realizowaniu płatności. Zależy nam na przedstawieniu tych zalet w sposób lekki i zrozumiały, i tak została skonstruowana kampania, która zachęca właścicieli firm do korzystania z kart – mówi Jakub Kiwior, dyrektor ds. rozwoju biznesu i marketingu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej w Visa Europe.
Głównym celem kampanii jest pokazanie przedsiębiorcom, że korzystanie z karty biznesowej pozwala m.in. zminimalizować ryzyko utraty gotówki i koszty jej obsługi, dokonywać płatności szybko, bezpiecznie i wygodnie, płacić swobodnie dostawcom także poprzez internet.
Nowa kampania Visy obecna będzie w różnych formach w branżowych portalach internetowych. W ramach kampanii pojawią się też posty promocyjne w serwisach społecznościowych oraz reklamy w punktach sprzedaży sieci Makro Cash and Carry. Przeprowadzona zostanie również akcja promocyjna wspólnie z siecią Praktiker, a jej szczegóły zostaną podane w momencie jej rozpoczęcia, czyli 23 października.
Wydaje mi się, że jedną z najważniejszych przyczyn, dla których przedsiębiorcy wciąż w wielu sytuacjach preferują rozliczenia gotówkowe, jest szara strefa, której udział w niektórych sektorach gospodarki jest nadal duży. Firmy takie unikają transakcji bezgotówkowych i może być ciężko nakłonić ich właścicieli do tego, by częściej korzystali z kart.
Z drugiej strony dane ZBP pokazują, że przynajmniej kilkadziesiąt procent małych i średnich firm w Polsce aktywnie korzysta z rachunku internetowego. To znaczy, że są gotowe na nowoczesne usługi finansowe. Do nich kampania Visy może trafić.