Organizacja od 1993 roku wykorzystuje AI do identyfikacji fraudów płatniczych
Visa opublikowała wyniki nowego badania na temat oszukańczych transakcji płatniczych. Organizacja chwali się, że utrzymuje fraudy realizowane przy pomocy kart z jej logo na historycznie niskim poziomie wynoszącym mniej niż 0,1 proc. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji do identyfikacji prób transakcji oszukańczych. Służy temu narzędzie o nazwie Visa Advanced Authorization (VAA), które pomogło zapobiec fraudom o wartości około 25 miliardów dolarów.
VAA jest kompleksowym narzędziem służącym do zarządzania ryzykiem. W czasie rzeczywistym monitoruje i ocenia transakcje realizowane za pośrednictwem globalnej sieci płatniczej VisaNet. W ubiegłym roku za pośrednictwem VisaNet przetworzono ponad 127 miliardów transakcji między detalistami a instytucjami finansowymi. Za pomocą AI przeanalizowano 100 procent tych płatności, a sprawdzenie każdej z nich trwało około milisekundę. Dzięki temu instytucje finansowe mogą zatwierdzać legalne płatności, jednocześnie szybko identyfikując transakcje oszukańcze, którym można zapobiec.
– Jednym z największych wyzwań w obszarze płatności jest oddzielenie legalnych płatności od prób dokonania transakcji oszukańczych, nie tworząc jednocześnie dodatkowych niedogodności – mówi Melissa McSherry z Visy. Dodała, że reprezentowana przez nią organizacja była pierwszą, która zaczęła wykorzystywać sztuczną inteligencję do identyfikacji oszustw. – Wprowadziliśmy to rozwiązanie w 1993 roku, aby analizować poziom ryzyka płatności w czasie rzeczywistym i natychmiast przełożyło się to na zmniejszenie liczbę transakcji oszukańczych – powiedziała Melissa McSherry.
Badanie wykonane przez Javelin Strategy & Research wykazało, że 51 proc. posiadaczy kart, którzy doświadczyli nieuzasadnionej odmowy płatności, użyło drugiej karty płatniczej do uregulowania rachunku u tego samego detalisty. Może to skutkować tym, że karta wydana przez konkurencyjny podmiot stanie się dla danego konsumenta kartą podstawową. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez National Retail Federation i Forrester, dla sprzedawców detalicznych najpoważniejszym wyzwaniem w obszarze płatności są transakcje oszukańcze – takiej odpowiedzi udzieliło 55 procent badanych.