Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Wyniki badania Visy: sztuczna inteligencja pozwoliła uniknąć fraudów o wartości 25 mld dolarów

Organizacja od 1993 roku wykorzystuje AI do identyfikacji fraudów płatniczych

Visa opublikowała wyniki nowego badania na temat oszukańczych transakcji płatniczych. Organizacja chwali się, że utrzymuje fraudy realizowane przy pomocy kart z jej logo na historycznie niskim poziomie wynoszącym mniej niż 0,1 proc. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji do identyfikacji prób transakcji oszukańczych. Służy temu narzędzie o nazwie Visa Advanced Authorization (VAA), które pomogło zapobiec fraudom o wartości około 25 miliardów dolarów.

Przeczytajcie także: Zniżki na lotniskach od Visy

VAA jest kompleksowym narzędziem służącym do zarządzania ryzykiem. W czasie rzeczywistym monitoruje i ocenia transakcje realizowane za pośrednictwem globalnej sieci płatniczej VisaNet. W ubiegłym roku za pośrednictwem VisaNet przetworzono ponad 127 miliardów transakcji między detalistami a instytucjami finansowymi. Za pomocą AI przeanalizowano 100 procent tych płatności, a sprawdzenie każdej z nich trwało około milisekundę. Dzięki temu instytucje finansowe mogą zatwierdzać legalne płatności, jednocześnie szybko identyfikując transakcje oszukańcze, którym można zapobiec.

– Jednym z największych wyzwań w obszarze płatności jest oddzielenie legalnych płatności od prób dokonania transakcji oszukańczych, nie tworząc jednocześnie dodatkowych niedogodności – mówi Melissa McSherry z Visy. Dodała, że reprezentowana przez nią organizacja była pierwszą, która zaczęła wykorzystywać sztuczną inteligencję do identyfikacji oszustw. – Wprowadziliśmy to rozwiązanie w 1993 roku, aby analizować poziom ryzyka płatności w czasie rzeczywistym i natychmiast przełożyło się to na zmniejszenie liczbę transakcji oszukańczych – powiedziała Melissa McSherry.

Przeczytajcie także: BIK ogłosił mini hossę na rynku kart kredytowych

Badanie wykonane przez Javelin Strategy & Research wykazało, że 51 proc. posiadaczy kart, którzy doświadczyli nieuzasadnionej odmowy płatności, użyło drugiej karty płatniczej do uregulowania rachunku u tego samego detalisty. Może to skutkować tym, że karta wydana przez konkurencyjny podmiot stanie się dla danego konsumenta kartą podstawową. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez National Retail Federation i Forrester, dla sprzedawców detalicznych najpoważniejszym wyzwaniem w obszarze płatności są transakcje oszukańcze – takiej odpowiedzi udzieliło 55 procent badanych.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies