Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Banki z Polski mają 11,5 mln klientów mobilnych oraz 4,3 mln mobile only. Najnowsze dane Cashless

Od grudnia ubiegłego roku banki zwiększyły liczbę klientów mobilnych o około 500 tys.

Z danych udostępnionych przez biura prasowe największych banków działających na polskim rynku wynika, że na koniec I kw. miały łącznie 11,531 mln klientów logujących się na rachunki za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Z tego 4,272 mln osób zarządzało swoimi kontami wyłącznie przez smartfony i tablety. Za klienta aktywnego mobilnie uznaje się takiego, który przynajmniej raz w miesiącu logował się na rachunek przez urządzenie mobilne (przez aplikację, serwis light lub zwykłą przeglądarkę). Z kolei mobile only to taki klient, który w ciągu kwartału zarządzał kontem wyłącznie przez urządzenia mobilne.

Przeczytajcie także: Oto banki z największą liczbą blikowiczów

Pod względem liczby klientów mobilnych prym tradycyjnie już wiedzie największy detalista na rynku, czyli PKO BP. W I kw. bieżącego roku miał ponad 2,9 mln klientów mobilnych, o ok. 120 tys. więcej niż w IV kw. ubiegłego roku. Na pozycji drugiej uplasował się mBank, z wynikiem ok. 2 mln (ok. 90 tys. więcej w porównaniu z poprzednim okresem) a na trzeciej ING Bank Śląski, który miał niecałe 1,8 mln klientów mobilnych (wzrost o ok. 20 tys.).

Jeżeli chodzi o klientów mobile only, tu też największy jest PKO. W I kw. ok. 1,2 mln jego klientów logowało się na rachunki wyłącznie przez urządzenia przenośne. Kwartał wcześniej było ich o ok. 100 tys. mniej. Natomiast znajdujący się na pozycji drugiej ING Bank Śląski miał w I kw. 2019 r. 774 tys. klientów mobile only (ok. 90 tys. więcej niż w ostatnim okresie 2018 r.). Dalej plasują się Millennium, Santander i mBank. Szczegóły znajdziecie w tabeli poniżej.

Przeczytajcie także: Najwięksi operatorzy terminali płatniczych w Polsce

Bankowość mobilna zyskuje na popularności w Polsce od dłuższego czasu. To konsekwencja nie tylko zmiany zachowań klientów, którzy coraz więcej spraw chcą załatwiać za pośrednictwem własnego smartfona a nie w oddziałach banków czy przed komputerem w domu. Tak dynamiczne przyrosty liczby użytkowników nie byłyby zapewne możliwe, gdyby nie starania banków dbających o ciągły rozwój aplikacji mobilnych. Rozwiązania stosowane w Polsce należą do najnowocześniejszych na świecie.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies