Ponad połowa klientów, którzy otrzymali promocyjne kody po dokonaniu płatności visą w Biedronce lub na stacji Orlen, skorzystała z ofert partnerów akcji
Główna faza promocji, o której mowa, trwała od 18 maja do 28 czerwca. W tym czasie wszyscy użytkownicy kart Visa, którzy zapłacili nimi za zakupy w sklepach Biedronka lub na stacjach Orlen, otrzymali specjalny kod promocyjny. Po jego zarejestrowaniu mogli skorzystać z wybranej oferty jednego z partnerów promocji – Allegro, C&A, Cinema City, Intersport, Praktiker, Telepizza oraz marek własnych Orlenu, czyli Stop Cafe i Verva.
Kody można było realizować do końca lipca. Po podsumowaniu akcji, której wyniki właśnie zostały opublikowane, okazało się, że z kodów skorzystało 51 proc. klientów, którzy wcześniej dokonali ich rejestracji. Zdaniem Visy taki wynik to sukces akcji.
– Pokazuje on, jak wiele można zrobić w zakresie upowszechniania płatności bezgotówkowych poprzez nagradzanie płatności kartą ofertami u popularnych detalistów – uważa Jakub Kiwior, dyrektor ds. rozwoju biznesu i marketingu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej w Visa Europe.
Promocja płatności kartami, którą Visa zorganizowała z Biedronką i Orlenem, pokazuje w jakim kierunku, może zmierzać wsparcie rozwoju obrotu bezgotówkowego przez tę instytucję.
W przeszłości Visa działa na rzecz zwiększenia liczby terminali płatniczych organizując np. dopłaty do nowo instalowanych terminali POS. Teraz instytucja pracuje nad programem ofert kontekstowych. Mają one zachęcać do dokonywania transakcji kartami. Będą trafiać do klientów wyłanianych na podstawie analizy ich zachowań zakupowych.