Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
NEWS
Kolejny integrator płatności na cenzurowanym. Monetivo na liście ostrzeżeń KNF

Wcześniej w podobnych okolicznościach zakaz działalności otrzymała m.in. spółka Homepay

Komisja Nadzoru Finansowego opublikowała przed chwilą komunikat o wprowadzeniu na listę tzw. publicznych ostrzeżeń trzech nowych podmiotów. Wśród nich, oprócz nic mi niemówiącej firmy For Direct oraz towarzystwa funduszy inwestycyjnych Eques znalazła się poznańska spółka Monetivo świadcząca usługi płatnicze sklepom internetowym.

Przeczytajcie także: To już pewnie koniec spółki Homepay

Z komunikatu KNF wynika, że ostrzeżenie wydano na podstawie art. 150 ust. 1 ustawy o usługach płatniczych. Przepis ten pozwala nakładać m.in. kary grzywny na podmioty prowadzące działalność w zakresie usług płatniczych lub wydawania pieniądza elektronicznego bez stosownych zezwoleń. Monetivo nie ma licencji krajowej instytucji płatniczej. Dysponuje jedynie zezwoleniem na działanie w charakterze biura usług płatniczych. Zezwolenie to pozwala m.in. na przyjmowanie wpłat gotówkowych i przeznaczone jest dla podmiotów gospodarczych prowadzących działalność gospodarczą w niewielkiej skali.

Działania podejmowanie przeciwko Monetivo to nie pierwszy przypadek, gdy KNF bierze na tapetę biuro usług płatniczych działające niczym integrator płatności z licencją KIP. Kilka miesięcy temu w mediach głośny był przypadek firmy Homepay. Podobnie jak Monetivo spółka ta posiadała jedynie licencję biura usług płatniczych, ale świadczyła usługi sklepom internetowym. W dodatku zalegała z płatnościami dla klientów. W kwietniu KNF stwierdziła, że Homepay oferuje usługi wykraczające poza uprawnienia wynikające z jej charakteru jako biura usług płatniczych i zakazała wykonywania tej działalności. Wcześniej spółka trafiła na listę publicznych ostrzeżeń.

Przeczytajcie także: Kolejna firma płatnicza na celowniku KNF

Wygląda na to, że w przypadku Monetivo KNF zainterweniowała nim pojawiły się skargi klientów. Z prośbą o komentarz w tej sprawie zwróciłem się do Monetivo - wysłałem pytania na adres e-mail wskazany na stronie spółki. Firma niestety nie podaje numeru telefonu do siebie, ani nie wskazuje osoby wyznaczonej do kontaktu z mediami. Gdy tylko otrzymam komentarz, zaktualizuję ten, bądź napiszę nowy tekst.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies