Zmiana nazwy to efekt rozwoju firmy, która ma coraz więcej klientów z zagranicy
Duża część czytelników Cashless zapewne zna Kontomierz.pl. To firma, która klientom indywidualnym oferuje platformę do zarządzania finansami osobistymi. Dzięki niej w jednym miejscu możecie np. przeglądać historię transakcji na rachunkach prowadzonych w różnych bankach. Natomiast Kontomatik to marka, pod którą Kontomierz.pl oferuje usługi dla instytucji finansowych i to głównie za granicą.
I właśnie to leży u podstaw decyzji o zmianach w nazewnictwie. Od teraz spółka będzie występować pod nazwą Kontomatik. Nazwa Kontomierz.pl, trudna z punktu widzenia zagranicznych klientów, wciąż pozostanie w użyciu, ale będzie już tylko określeniem usługi kierowanej na polskim rynku do klientów indywidualnych.
Wprowadzenie nowej nazwy zbiega się w czasie ze zmianą osoby zarządzającej. Jak już mogliście przeczytać w serwisie Cashless nowym szefem spółki został niedawno Piotr Warsicki. Tekst na ten temat znajdziecie tutaj. Warsicki ma także objąć wkrótce posadę prezesa Kontomatik. Dotychczasowy prezes Marcin Truszel ma pozostać w firmie na stanowisku członka zarządu.
Wspomniana wyżej usługa oferowana pod nazwą Kontomierz.pl wykorzystuje okrytą złą sławą w Polsce technologię screen scrapingu. Zakłada ona udostępnienie przez klienta firmie zewnętrznej danych logowania na rachunek bankowy. Jej stosowaniu sprzeciwia się Komisja Nadzoru Finansowego, która rekomendacjami wymusiła na bankach rezygnację ze stosowania tego rozwiązania.
Natomiast usługa Kontomatik kierowana jest do instytucji finansowych, takich jak banki, firmy pożyczkowe czy leasingowe. Polega m.in. na przygotowaniu oceny wiarygodności finansowej klienta na podstawie historii jego transakcji na rachunku osobistym. W Polsce źródłem informacji o transakcjach, ze względu na zalecenia KNF, jest zwykle wyciąg wygenerowany samodzielnie przez klienta i przesłany w pliku PDF. Za granicą Kontomatik stosuje głównie screen scraping, nie wzbudzający tam tak wielu negatywnych emocji jak w Polsce.