Nowa kampania reklamowa Visy ma przypomnieć użytkownikom kart, że służą one nie tylko do płatności w tradycyjnych sklepach
Z badań przeprowadzonych przez Gemiusa wśród klientów polskich sklepów internetowych wynika, że kupując w sieci wciąż rzadko płacą kartami. Znajdują się one dopiero na czwartym miejscu wśród najczęściej wybieranych form płatności. Króluje tradycyjny przelew, pay by link i gotówka.
Visa chciałaby to zmienić i właśnie uruchamia kampanię reklamową wykorzystującą spoty w największych stacjach telewizyjnych i internecie, billboardy oraz publikacje prasowe. Ma ona przekonać Polaków, by za zakupy internetowe płacili kartami.
Przeczytaj także: Rosną szanse na polską kartę bankową
– Chcemy zwracać uwagę na wszechstronność kart i podkreślać, że płacenie nimi w internecie jest proste i bezpieczne, tak samo jak płacenie w placówce handlowej czy restauracji – podkreśla Jakub Kiwior, dyrektor ds. rozwoju biznesu i marketingu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej w Visa Europe.
Dodaje, że płatność kartą zapewnia bezpieczeństwo i komfort transakcji, m.in. dzięki usłudze chargeback pozwalającej odzyskać pieniądze w wypadku nieotrzymania zamówionego towaru lub niewykonania opłaconej kartą usługi.
Niewątpliwie wzrostowi popularności kart w transakcjach internetowych równie mocno jak kampania reklamowa, sprzyjać może zwiększenie dostępności portfeli cyfrowych. To rozwiązanie umożliwiające proste i szybkie płatności w sieci, bez konieczności każdorazowego podawania szeregu danych zawartych na karcie.
Przeczytaj także: Jest poprawka do ustawy o ulgach dla kart luksusowych
Dane te wprowadza się jednorazowo, podczas rejestracji w portfelu, a następnie płaci się tzw. jednym kliknięciem. Portfele cyfrowe oferowane są przez dwie największe organizacje płatnicze. Rejestracji kart do V.me Visy można dokonać poprzez serwisy transakcyjne ING Banku Śląskiego, Santander Consumer Banku, Raiffeisen Polbanku i Getinu. Natomiast zarejestrować się do konkurencyjnego portfela MasterPass można za pośrednictwem strony firmy uPaid.