Nowe rozwiązanie jest komplementarne do działającej od dłuższego czasu usługi Visa Token Service
Token Management Service (TMS) to nowa usługa, stanowiąca element rozwiązań kierowanych przez Visę do detalistów, czyli np. właścicieli sklepów internetowych. Jak organizacja pisze w dzisiejszym komunikacie prasowym TMS jest usługą komplementarną do tokenizacji (Visa Token Service), którą wprowadzono w 2014 r. Tokenizacja pozwala na zaoferowanie innowacyjnych sposobów płatności takich jak np. Visa Checkout (możliwość dokonywania transakcji internetowych bez podawania każdorazowo numeru karty). TMS ma upraszczać integrację systemów detalistów z Visa Token Service oraz z rozwiązaniami tokenizacyjnymi innych organizacji.
Dla formalności przypomnę, czym jest tokenizacja. To rozwiązanie umożliwiające zastąpienie numeru karty innym ciągiem cyfr – tokenem. Token taki wydaje się np. dla wybranego sklepu internetowego, dla wybranej aplikacji mobilnej na smartfonie, czy dla innego urządzenia, np. smartwatcha. Dzięki tokenowi można dokonywać zakupów z karty w sklepie czy urządzeniu, do którego został wydany, ale gdzie indziej już nie. Dzięki temu ewentualny wyciek tokenów z systemów sklepowych czy mobilnych nie powoduje ryzyka kradzieży pieniędzy, bo poza tymi systemami tokeny są bezużyteczne.
Zdaniem Visy zróżnicowanie usług tokenizacyjnych w zależności od cyfrowego kanału sprzedaży doprowadziło do ich rozgraniczenia, uniemożliwiając detalistom uzyskanie pełnej wiedzy o sposobach płatności wybieranych przez konsumentów w ramach oferowanych kanałów. Dzięki TMS detaliści będą mogli poprawić jakość obsługi klientów. Usługa pozwoli na przykład na odbieranie i zwroty produktów zakupionych w internecie stokenizowanymi kartami za pośrednictwem sklepów stacjonarnych, czy ułatwi zarządzanie programami lojalnościowymi.