Decyzja banku oznacza kontynuację trendu polegającego na konsolidacji polskiego rynku bankomatów
Kilka dni temu mogliście przeczytać w raportach Cashless na temat bankomatów i wpłatomatów w IV kw. 2017 r., że Euro Bank zdecydował się pod koniec ubiegłego roku przekazać posiadane przez siebie maszyny w zarządzanie firmie Euronet. Dziś bank publikuje komunikat prasowy w tej sprawie, który potwierdza nawiązanie współpracy z zewnętrzną siecią bankomatów.
Z komunikatu wynika, że współpraca polega na wymianie wszystkich bankowych bankomatów na urządzenia pozwalające na wpłaty i wypłaty gotówki oraz przejęciu pełnej obsługi serwisowo-gotówkowej maszyn ulokowanych w oddziałach Euro Banku przez firmę Euronet. – W ramach podpisanej umowy firma ta jeszcze w ubiegłym roku rozpoczęła sukcesywną wymianę wszystkich urządzeń Euro Banku na najnowszej generacji wpłato-bankomaty – głosi komunikat prasowy. Zakończenie procesu migracji planowane jest na koniec lutego 2018 r.
Euro Bank podaje także, że z punktu widzenia klientów ważną jest informacja o zmianie numeru infolinii, na który zgłaszać należy wszelkie uwagi dotyczące funkcjonowania bankomatów. Będą to numery biura obsługi Euronetu: 801 324 024 lub 22 519 77 71. Równocześnie wszelkie reklamacje klienci będą mogli zgłaszać tak jak do tej pory, bezpośrednio do Euro Banku.
Jak już wspomniałem, decyzja Euro Banku zdaje się potwierdzać trend polegający na konsolidacji polskiego rynku bankomatów. Przypomnę, że już kilka dużych instytucji zdecydowało się na podobny ruch. Niedawno na przykład Raiffeisen Polbank przekazał w zarządzanie swoje maszyny także Euronetowi. Z kolei BGŻ BNP Paribas czy ING Bank Śląski nawiązały współpracę w tym obszarze z firmą IT Card, która zarządza siecią Planet Cash.