PKO przygotował aktualizację oprogramowania, która niemal zrównuje funkcjonalność aplikacji z wersją „lajt” serwisu transakcyjnego
Z informacji przekazanej przez biuro prasowe PKO BP wynika, że najbardziej oczekiwaną przez klientów nowością wprowadzoną dziś do aplikacji IKO jest możliwość doładowywania telefonów komórkowych na kartę. Aby to zrobić, wystarczy wybrać ikonkę „Doładowania” w menu głównym. IKO pozwala również na realizację doładowań zdefiniowanych wcześniej w systemie internetowym w ramach iPKO i Inteligo.
Kolejnymi nowymi funkcjami dostępnymi w IKO od dziś są możliwość podglądu szczegółów zleceń stałych, kredytów (także hipotecznych), kart debetowych i kredytowych, w tym spłata zadłużenia karty. Użytkownicy aplikacji pod ikonkami „Karty” oraz „Kredyty” mają dostęp do wszystkich szczegółów posiadanych produktów.
Przeczytaj także: HCE drugiej generacji wkrótce w Pekao
Od 15 czerwca można także wysyłać prośby o przelew do innego użytkownika IKO. To opcja przypominania innej osobie o zaległej należności lub sposób, w jaki można poprosić znajomych o szybki zastrzyk gotówki. Jeśli odbiorca prośby o przelew wyśle środki, powiadomienie o zrealizowanej transakcji pojawi się w aplikacji.
Zmiany wprowadzone ostatnią aktualizacją IKO niemal zrównują funkcjonalność aplikacji z wersją „lajt” systemu transakcyjnego banku. Jednak PKO już pracuje nad zupełnie nową aplikacją, która gotowa ma być pod koniec roku.
Jak twierdzą przedstawiciele instytucji nowa aplikacja będzie zbudowana od zera gdyż możliwości rozwoju obecnej są już ograniczone. IKO to aplikacja płatnicza, do której z czasem bank podokładał różne nowe funkcje. Nie można jednak robić tego w nieskończoność. Bank chce mieć bankowość mobilną z prawdziwego zdarzenia. Stąd decyzja o budowie zupełnie nowej aplikacji.
Przeczytaj także: Blik w bankomatach Euronetu już za kilka dni
Statystyki dotyczące IKO pokazują, że grono korzystających z aplikacji systematycznie rośnie. Spośród 300 tysięcy użytkowników IKO 85 proc. stanowią klienci PKO Banku Polskiego, 10 proc. - klienci Inteligo, zaś 5 proc. to osoby korzystające z portmonetki IKO. Od momentu wdrożenia IKO użytkownicy wykonali za pomocą telefonów z IKO 2,7 miliona operacji na łączną kwotę 955 milionów złotych.
Bank chwali się również, że od lutego, kiedy to została udostępniona obsługa lokat, użytkownicy IKO założyli prawie 11,5 tys. lokat mobilnych. W każdym tygodniu logują się oni do aplikcji średnio ok. 610 tysięcy razy, dokonując w tym czasie nawet 56 tysięcy transakcji. Najczęściej są to przelewy na numer rachunku bankowego i numer telefonu, a także wypłaty gotówki z bankomatów.