Dzięki nowemu rozwiązaniu zgłoszenie szkody może odbyć się od początku do końca na smartfonie
Od dzisiaj możecie w Warcie zgłaszać szkody także za pomocą Messengera. Zakład ubezpieczeń uruchomił profil na Facebooku, w którym wykorzystał najnowsze rozwiązania w zakresie automatycznej obsługi klientów, w tym między innymi chatbota.
Jak to działa? W oknie dialogowym aplikacji Facebook Messenger należy wpisać Wartapl i wskazać profil ubezpieczyciela. System poprosi Was o wybranie jednej z trzech opcji: czy chcecie zgłosić szkodę, poznać ofertę czy skontaktować się z zakładem ubezpieczeń. Jeśli wybierzecie opcję zgłoś szkodę, chatbot przeprowadzi Was przez cały proces.
Trzeba będzie wybrać, czego zgłoszenie dotyczy: pojazdu, mienia czy osoby. Kolejne pytania i odpowiedzi zależą od rodzaju posiadanego ubezpieczenia. Na przykład w przypadku kolizji drogowej robot poprosi o zeskanowanie kamerą smartfona kodu Aztec z dowodu rejestracyjnego. Natomiast przy zniszczeniu mienia trzeba podać numer polisy.
Tu robi się ciekawie, bo testując rozwiązanie, na pytanie o numer ubezpieczenia, odpisałem „nie znam”. Chatbot sobie z tym poradził i postanowił, że zidentyfikuje mnie w inny sposób. Zapytał o imię i nazwisko oraz adres. Warto wspomnieć, że wszelkie dane wpisuje się w dodatkowym oknie i ma do nich dostęp wyłącznie ubezpieczyciel. Przedstawiciele Warty zapewniają, że Facebook nie widzi, nie zbiera i nie przechowuje tych informacji.
W procesie likwidacji szkody na Messengerze chatbot umożliwia dołączenie zdjęć z miejsca zdarzenia i fotografii niezbędnych dokumentów, na przykład oświadczenia sprawcy. Jeśli chatbot otrzyma pytanie, na które nie potrafi odpowiedzieć, automatycznie przekieruje rozmowę do konsultanta, który wyjaśni wątpliwości. Następnie w oknie Messengera pojawi się rozmowa z robotem, dokładnie w tym miejscu, w którym musieliście ją przerwać i będzie można kontynuować zgłaszanie szkody. Na koniec otrzymujecie potwierdzenie zgłoszenia.
Przebieg likwidacji szkody można śledzić w aplikacji Warta Mobile, którą ubezpieczyciel udostępnił pod koniec 2015 r. Pisałem o niej w tym tekście. Przez Messengera na razie nie kupicie polisy i jest to świadoma decyzja ubezpieczyciela. Ale Warta nie wyklucza, że jeśli wprowadzone dzisiaj rozwiązanie będzie cieszyć się dużym zainteresowaniem klientów, to w przyszłości może udostępni taką funkcjonalność chatbota. Wtedy zapewne byłby on zintegrowany z jakimś systemem płatności, np. Masterpassem, który jest już wykorzystywany w botach takich restauracji jak Subway, FreshDirect i Cheesecake Factory.
Fot. Warta