Najwięcej czytelników mają profile Visy i Mastercarda
W II kw. bieżącego roku spośród firm reprezentujących branżę płatniczą na Twitterze najwięcej nowych fanów zdobyły profile polskich oddziałów Visy i Mastercarda. Szczególnie ten pierwszy ma się czym pochwalić. W okresie od kwietnia do czerwca zdobył ponad 2 tys. nowych czytelników. Dzięki temu ma ich już bez mała 19 tys. Co ciekawe to niewiele mniej niż profil Visa in Europe, który ma ok. 25 tys. obserwujących.
Przeczytajcie także: Najwięksi operatorzy terminali POS w Polsce
Natomiast polski oddział Mastercarda zdobył w II kw. ponad 600 nowych czytelników. Łącznie obserwuje go ok. 3,7 tys. osób i obok profilu Visy jest najszybciej zdobywającym popularność spośród firm płatniczych. Na trzeciej pozycji znajduje się profil Blika. Niestety, strata do drugiego w zestawieniu jest ogromna. Blik miał na koniec czerwca 471 obserwujących.
Przeczytajcie także: SkyCash i moBiLET rządzą w płatnościach zdalnych
Warto jednak zauważyć, że w ostatnim czasie aktywność Blika na Twitterze wzrosła. W II kw. opublikowano na jego profilu ponad 100 informacji. To więcej niż połowa wszystkich tweetów umieszczonych dotąd przez Blika. Dzięki temu pod względem aktywności Blik też zajmuje trzecie miejsce. Najwięcej dzieje się na profilu Visy oraz PayU. W zestawieniu po raz pierwszy znalazły się strony mPay i SkyCash, o których wcześniej nie wiedziałem, a o których poinformowali mnie czytelnicy. A jeżeli i Wy wiecie o obecności na Twitterze jakiejś firmy z branży płatniczej, której w moim zestawieniu nie ma, proszę, dajcie znać.