Citi Handlowy zaskakuje i wprowadza bezpłatną kartę kredytową Simplicity
Wejście na rynek nowego produktu ogłosił przed chwilą na konferencji prasowej Sławomir Sikora, prezes Citi Handlowego. – Obok klientów, którzy za specjalne przywileje i wysoki status są gotowi zapłacić, mamy też klientów, którzy poszukują produktu o prostych i przejrzystych zasadach funkcjonowania. Citi Simplicity wpisuje się w tak sprecyzowane oczekiwania – powiedział Sławomir Sikora.
Przeczytaj także: Citi Handlowy rezygnuje z aplikacji na BlackBerry
Posiadacze Citi Simplicity będą zwolnieni z opłaty rocznej za użytkowanie karty, niezależnie od wysokości miesięcznych wydatków. Nie będą też ponosić opłat za monity listowne i telefoniczne, wysyłane klientom w sytuacji, gdy zalegają z uregulowaniem płatności. Właściciele Citi Simplicity będą też mieć możliwość monitorowania aktywności na karcie kredytowej dzięki powiadomieniom przez SMS lub email, czyli CitiAlerts. Usługa ta także będzie dostępna bezpłatnie.
Citi Simplicity charakteryzuje się 56-dniowym okresem bezodsetkowym dla zadłużenia powstałego w wyniku transakcji bezgotówkowych. Oprocentowanie kredytu po tym okresie jest równe czterokrotności stopy lombardowej NBP i obecnie wynosi 10 proc. w skali roku. Do karty można bezpłatnie wyrobić naklejkę zbliżeniową.
Przeczytaj także: Citi Handlowy nie będzie już podwyższał opłat i prowizji
Nowa oferta Citi Handlowego może być zaskakująca. Prezes Sikora wyznaje zasadę, że nie ma nic za darmo, a era tzw. bezpłatnych obiadków w bankowości już się skończyła. Trzymając się tej zasady bank ostatnio podniósł mocno prowizje za podstawowe usługi bankowe. Czyżby jednak ta strategia się nie do końca sprawdzała? Tak może sugerować decyzja o wprowadzeniu na rynek darmowej karty kredytowej.
Wcześniej podobną drogę przeszedł Pocztowy, który wprowadził opłaty za darmowe dotąd konta. Po kilku miesiącach, gdy akwizycja nowych klientów stanęła, wycofał się z tej decyzji. Oficjalnie Handlowy tłumaczy, że karta kredytowa jest jedynym produktem masowym oferowanym przez Citi. Jako taka nie może więc być droga. Stąd wprowadzenie na rynek Simplicity.